Van Port Angeles naar Grand Coulee Dam

28 juni 2017 - Grand Coulee, Washington, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier zijn we dan weer, lang geleden he. Toen we internet hadden in Seattle hadden we geen tijd en toen we tijd hadden, hadden we geen internet. Maar nu lukt het misschien wel.

We zullen het niet al te lang maken en alleen de hoogtepunten aangeven. De foto’s geven wel een beetje weer wat we hebben gezien.

Toen we op 24/6 uit Port Angeles vertrokken zijn we langs het Olympic National park gereden waar we aan de oostkant wilden kamperen. Een mooie weg langs de baai waar ook Seattle aan ligt.

Bij de ingang van de oostkant van het park stond al een bord dat onze geplande plek vol was. Op goed geluk het park in gereden  en vonden een van de laatste plekjes op een andere camping.

Hier lekker lui van genoten.

Op 25/6 al vroeg op weg naar Seattle. Er was geen camping of RV-park te vinden dus maar een motel in Kent geboekt, ook wel eens heel lux. Wel gek hoor een huis op de parkeerplaats en in een motel bed slapen. Na inchecken gelijk de bus naar de stad. Daar bleek ook weer een gay pride te zijn dus een drukte van jewelste met weer een gigantische optocht van extreem geklede mensen.

De Pike Place Market bezocht ( bleek minder groot dan verwacht) en met de monorail naar de Space Needle voor een fantastisch uitzicht over de stad en gelijk het glas museum bezocht. Daarna weer op zoek naar de bus terug.

De volgende dag, 26/6 eerst naar een afdeling van de camperverhuurder want we hadden een behoorlijk barst in de voorruit ontdekt en we wilden geen risico lopen op een totale breuk. Er werd ons daar verzekerd dat we veilig verder konden, dus gerustgesteld naar een volgend motel in Everett. Maar niet na eerst nog even in de stad de undergound tour, Chinatown  en de Japanese Garden te hebben bezocht.

Versleten kwamen we in het motel aan. Gelijk maar naar wandelend naar een steakhouse voor een heerlijke sirloin steak met salade en aardappelpuree of gepofte aardappel.

Op 27/6 geen ontbijt in het motel dus zonder naar de boeing fabriek waar we een toer hadden geboekt. Voordat we aan de beurt waren met een koffie en appel/kaneel muffin ontbeten.

Van de toer geen foto’s, want je mocht niets meenemen, geen tas, geen fototoestel en geen telefoon..

Was wel een leuke tocht door de enorme hal waar de boeing 777 werd geassembleerd. Daarna ook nog een blik op de assemblage van het nieuwste vliegtuig de 787 dreamliner, een prachtig toestel met de nieuwste materialen en de nieuwste snufjes.

Na afloop toch nog wat foto’s genomen van het terrein en de ontvangsthal als herinnering.

Via de innerstate 5 de drukte van de stad achtergelaten en op weg naar de geplande Cascade Loop route, de sr 20.

Het eerste stuk was niet spectaculair maar we vonden wel een prachtige camping in het bos.

Voor het kampvuur moesten we hout sprokkelen want we hadden geen hout gekocht en in het gehucht was de winkel al dicht. We vonden genoeg om de avond uit te zingen.

Het tweede deel van de route waar we op 28/6 aan begonnen was wel heel mooi, door de bergen en fantastische uitzichten met zelfs nog sneeuw langs de weg. Hier hebben we echt van genoten en foto’s gemaakt van uitzichtpunten en watervallen.

Helaas was het laatste deel van deze route afgesloten en moesten we via een alternatieve weg om weer op de geplande route te komen. Hier vonden we een camping/RV-park aan een stuwmeer met internet.

Tijdens het klaarmaken van een macaronischotel stak er ineens een storm op waardoor alles van de tafel waaide. Net op tijd alles klaar en de campervan ingevlucht. Gelukkig geen tentje.

Na het eten dit verhaal in elkaar gedraaid. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

We hopen ook de foto’s nog te kunnen up-loaden. En anders komt dat morgen.

Groetjes van Marie en Joop.

1. Rika:
    29 juni 2017
    zo dat was nogal wat weer veel meegemaakt en gezien schitterend jullie zien nog eens wat daar gaan jullie voor toch ik wacht op het volgende verhaal en foto s kijk er naar uit veel plezier verder en geen storm meer groetjes van mij xxxxx
  2. Hilda en Aad:
    29 juni 2017
    Ziet er weer goed uit, spannend die wind.
    groetjes, Hilda en Aad
  3. Ineke leeuwesteijn:
    29 juni 2017
    Een heerlijk verhaal hoor en je bent heerlijk bezig met fiikie stoken :D Een goede /mooie reis verder en we wachten gewoon weer op je verslag ....bye bye .
  4. P.L.Buys:
    29 juni 2017
    Weer een spannend verhaal en heel mooie foto's jammer geen 787 Dreamliner hoop dat jullie het meenemen dan kunnen wij het ook bewonderen.
    Goede reis verder met hartelijke groet,
    Piet Buys.
  5. Bep ebert:
    2 juli 2017
    wat een mooie foto"s .Het is een mooie reis ,geniet er van en wij als thuis
    blijvers genieten mee
    Goede reis verder en hartelijke groet van Bep Ebert,
  6. Gerard:
    2 juli 2017
    prchtige vakantie verhalen hebben jullie dit jaar!! Mooie fotos!!
  7. Hetty de Goede:
    7 juli 2017
    Weer super mooie foto's. En je kunt een boek gaan schrijven van alle avonturen die jullie hebben meegemaakt. Schitterend ! Voor mij is het ook lekker genieten.
    Nog een super gezellige avontuurlijke voortzetting van jullie reis en veel plezier.
    Toch wel lekker hè zo'n Camper?
    Ly xxx en kusss