Van Portland naar het Opympic National Park

23 juni 2017 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Hallo luitjes,

Het heeft even geduurd maar we zijn er weer.

We staan nu op een KOA-camping in Port Angeles, Washington, en daar is behoorlijk internet.

Afgelopen dagen hebben we in de natuur gekampeerd dus zonder stroom en zonder internet.

Via een paar prachtige wegen zijn we op 19/6 naar Seaview gereden. In het visitor center wezen ons op een mooie camping in een staatspark, waar gelukkig nog plaats was. Het lag aan het strand van de Pacific Ocean dus hebben we gelijk maar een lekkere strandwandeling gemaakt.

’s Avonds naar Crab Pot, een visrestaurant, vooraf een krabcoctail, die heerlijk smaakte en daarna een schotel met verschillende vis en schelpdieren. Helaas bleek alles gefrituurd en dat viel erg tegen, en dat voor $ 85.

Weer op de camping een lekker vuurtje gestookt met een drankje er bij.

De volgende ochtend reden we via route 101 langs de kust naar onze eerste stop in Olympic National Park. Om 2 uur kwamen we aan in Quinault waar we een camping gingen zoeken.

Onderweg nog even in de remmen voor een hert met twee jongen die over de weg liep, het eerste wild deze vakantie.

De camping die we in gedachten hadden bleek bij een hotel te horen en was helemaal vol.

Doorgereden naar Kalaloch waar we voor een nacht konden staan de dagen daarna was alles al gereserveerd. Dat belooft wat voor de volgende dagen.

Ook hier weer een leuke strandwandeling  waarbij we eerst over de aangespoelde bomen moesten klimmen. Het strand eindigde tegen de rotsen, een prachtig gezicht.

Helaas geen vuur te maken dus een paar potjes yahtzee  en vroeg naar bed.

Toen we de volgende dag morgen vroeg opstonden wees de thermometer 12 graden aan, brrrr.

Maar ook hier wennen we wel weer aan.

Eerst weer een stukje weg 101 en daarna 18,5 mijlen het bos in waar we een prachtige plek  vonden aan een snel stromende rivier. Hier voor twee nachten geboekt en gelijk een trail gelopen door het regenwoud. Alles zo bijzonder dat je elke boom wel zou willen fotograferen.

We moeste toch ook nog wat te eten halen in het volgende dorp Forks. Dat was dus weer twee keer 33 mijlen, maar wel steeds weer door prachtige natuur.

’s Avonds de BBQ aan met een steak er op en het kampvuur aan. Dit is vakantie.

De volgende dag weer een trail gelopen door een ander stuk van het bos en weer heel anders.

De rest van de dag lekker lui, foto’s gesaved en folders doorgelezen met het ruisende water op de achtergrond.

Vandaag, 23/6 zijn we eerst naar Port Angeles gereden en hebben we besloten om de KOA camping te boeken waar het een heel stuk luxer dan in een natuurpark.

Nog wel even terug gereden naar het park om een waterval te zien en weer een stuk van het park te bekijken.

Terug in het stadje wat boodschappen gedaan en eindelijk een Chinees buffet gevonden. Heerlijk, Marie heeft eindelijk weer eens krabbenpoten kunnen kraken.

We hopen dat we de foto’s nog kunnen uploaden die dit verhaal verlevendigen.

Tot weer een volgend verhaal over een paar dagen.

Groetjes van Marie en Joop.

1. Trijntje Kruis:
    24 juni 2017
    Jullie genieten toch maar van al dat lekkere eten en die mooie natuur.Veel plezier verder.Groetjes Tineke
  2. Rika:
    24 juni 2017
    schitterende uitzichten genieten jullie maar lekker hier nu heel veel regen en windt groetjes Rika xxxxx
  3. Debbie:
    24 juni 2017
    Wauw het lijkt wel een spookbos, maar wat mooi zeg. Je bent slim Marie om loopstokken mee te nemen dat verkleint in elk geval de kan op vallen. Groetjes
  4. Hilda en Aad:
    24 juni 2017
    Het ziet er allemaal weer schitterend uit, ik krijg zelfs trek in iets lekkers als ik jullie verhaal lees. Ik heb wel een vraag, wat is een KOA camping?
    groetjes en tot je volgende verhaal,
    Hilda en Aad
  5. Joop:
    24 juni 2017
    De KOA is een camping keten die overal in Amerika te vinden is. Wel duur maar meer luxe.
  6. Liesbeth:
    24 juni 2017
    Wat een mooie foto's heerlijk genieten van je vakanie in Amerika, en niet te veel met vuur spelen Marie hihi knuffel xxxx
  7. P.L.Buys:
    24 juni 2017
    Bedankt voor het boeiend reisverslag ,ja dat is echt kamperen zo in de natuur .
    En de kampvuurtjes met geroosterd vlees.
    Veel plezier en avontuur.
    Groetjes Piet Buys.
  8. Coby Keus-de Ruijter:
    26 juni 2017
    Schitterende foto's geniet er samen maar lekker van. groetjes
  9. Agnes:
    28 juni 2017
    Wat hebben jullie een geweldige vakantie. Supertof om alle verhalen te lezen. xxx
  10. Lineke:
    28 juni 2017
    Hallo Joop en Marie, een wat late reactie maar nu pas gelezen. Wat een mooie foto's en ik kan zien dat jullie veel beleven. Heerlijk hoor! Wij staan met de caravan in Limburg. Liefs Leen en Lineke xx
  11. Marion:
    6 juli 2017
    Wat een prachtige foto.s! geniet er nog maar lekker van, en nog veel plezier samen. het regend hier behoorlijk en veel onweer, hopelijk morgenmiddag droog, want mijn buurjongen gaat trouwen, en een leuk feest in het wantijpark. Ik ga nu weer verder met het knutselen voor hun huwelijks kado! de vakantie voor mijn kleinkinderen is begonnen,dus Opoe krijg het wat rustiger nu. groetjes en xxx
  12. Hetty de Goede:
    7 juli 2017
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie deze keer!
    Dat heb je wel verdiend!
    Ik heb weer genoten van het verhaal en de foto's.
    Veel plezier nog en genieten!
    Ly. Xxx