De laatste belevenissen

23 juli 2019 - Aurora, Colorado, Verenigde Staten

Hallo luitjes,

Helaas, het zit er op. Dit wordt het laatste verhaal van onze reis want we zijn weer in Denver teruggekeerd om ons voor te bereiden op de terugreis.

Helaas hebben we niet veel kunnen schrijven over onze reis omdat het internet op onze campings niet veel voorstelde. Maar Marie heeft op facebook nog wel kunnen plaatsen.

Hier zijn nog wat hoogtepunten van de afgelopen dagen.

Voordat we uit Helena vertrokken hebben we nog een prachtig bootreisje kunnen maken naar de Gates To The Mountains, door een canyon tussen hoge rotspartijen. We deden daarbij nog een plaats aan waar een grote brand was geweest waarbij 14 brandweerlieden zijn omgekomen, een triest verhaal.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Yellowstone National Park waar we voor twee nachten een camping hadden gereserveerd.

Toen we aankwamen  en incheckten bleek dat iemand onze toegewezen plek had ingenomen, hij vond onze plek beter kennelijk. Na wat geharrewar kregen we een andere plaats die veel mooier bleek. Geheel tevreden dus.

We waren daar ook in 2008 dus zijn we naar andere dingen op zoek gegaan. Een spuitende geyser bij een vulkanisch veld die we nog niet hadden gezien en twee prachtige watervallen.

Voor de laatste hebben we wel wat zweetdruppels gelaten. Het was maar 3/8 mijl maar wel 600 feet (180 meter) omlaag via ongelijke weggetjes heen en weer. Na wan het watergeweld te hebben genoten moesten we die natuurlijk ook weer op. Gelukkig stonder er wel een paar bankjes om bij te komen maar we waren toch trots dat we dat weer geflikt hadden.

Via het Grand Teton national park met zijn hoge bergtoppen en uitgestrekte bossen zakten we verder naar het zuiden.

Gelukkig vonden we elke dag wel weer een camping waar nog een plekje hadden maar wel vaak op dure campings.

In Steamboat springs maakte we ons laatste vuurtje op een KOA camping waar iemand bezig was een houten landschap op een schitting te spijkeren. Hij kwam ons het afval hout brengen dus samen met het gekochte hout werd dat een prachtig fikkie.

Daarna nog 1 keer kamperen in een staatspark en bereikten we via een laatste bergroute on ze eindbestemming in Denver.

Voor de deur van ons hotel de campervan schoon gemaakt want de volgende dag moesten we met weemoed afscheid nemen van onze mountainlady die 5 weken ons thuis was geweest.

We kregen er een mooie KIA-optima fe voor terug voor de laatste 3 dagen.

Daarmee hebben we nog een enorme flea-market bezocht en de 16th street mall en het capitol bezocht. Een mooi einde van onze reis.

Morgen de laatste dingen inpakken en eindelijk met een Amerikaans ontbijt en lekker eten af te sluiten.

Ik hoop dat jullie de foto's en verhalen leuk vonden en probeer thuis nog wat statistische gegevens bij elkaar te krijgen.

Veel groetjes van Marie en joop en tot ziens.

1. Marie:
    23 juli 2019
    Hoi jopie alle verh alen zijn weer top geschreven.
  2. Gerard:
    23 juli 2019
    Jeetje, wat zijn de weken om gevlogen..... Goede terug reis, komend weekend een bakkie doen??
  3. Debbie:
    23 juli 2019
    Niet te geloven dat het alweer voorbij. Het was weer super om jullie te volgen. En deze reis en belevenissen nemen ze jullie niet meer af die zitten voor altijd vast in je memory
    Goeie reis en wel thuis
  4. Mieke helmink:
    23 juli 2019
    lieve mensen, bedankt voor de mooie reisverhalen en de
    prachtige foto's.

ik heb hier enorm van genoten,

groetjes en wel thuis.
  5. Hetty de Goede:
    23 juli 2019
    Het zit er weer op! Jullie hebben een prachtige reis kunnen maken! Wat een avonturen weer! Geweldig fantastisch en schitterend!
    Ik heb weer volop van jullie reisverhalen en prachtige foto’s mogen genieten en ik ben trots op jullie prestaties ! 👍🥰 Chapeau 🎩
    Lieve Joop en Marie, goede reis en vlucht naar huis ✈️
    Gauw tot ziens. Lieve groetjes. Hetty
  6. Nel.scheuierman:
    24 juli 2019
    Mooie foto's weer en hoop gezien en beleefd.
    Goeie terugreis. xxx
  7. Piet Vroegop:
    24 juli 2019
    Onvoorstelbaar dat nu al de 5 weken om zijn, opnieuw een ervaring die bij de velen die je gehad hebt, eigenlijk zou je alles bij elkaar een heel boek kunnen schrijven. Het zou een enorme klus zijn, maar het wordt echt een bestseller. Bedankt dat we een beetje mee konden genieten, Bep en Piet