Van Glacier National Park naar de stad Helena,MT

16 juli 2019 - Dubois, Wyoming, Verenigde Staten

Hallo lieve volgers,

Het eeft een tijd geduurd maar nu heb ik weer internet.

Het gevolg is wel dat het verhaal wel heel erg lang zou worden, vooral met het verzenden van foto's. Daarom eerst maar de eerste dagen en het vervolg komt dan nog.

Op zondag 7 juli vertrokken we uit Choteau op weg naar Glacier National Park, het eigenlijke eindpunt van onze reis.

Via de beroemde going to the sun road reden we naar onze slaapplaats voor 3 nachten, een cabin.

Onderweg hebben we genoten van de prachtige bergen, watervallen, de sneeuw die er nog lag en zelfs nog van een jong beer in het veld. Helaas te ver weg om er een goede foto van te maken.

De cabin viel ons wat tegen, een heel zacht wiebelig bed een tafel en stoelen en dat was het. Buiten een toiletgebouw met 1 dames en 1 heren wc voor 10 cabins en een aantal campers. Dat was dus wachten.

De volgende dag terug naar het park gereden om een plek in de "red bus" te reserveren.  We hebben daar het visisiter center bezocht en een lezing van de ranger over beren gevolgd. Erg leuk. Het was zo ontzettend druk op de parkeerplaats dat we in een plaatsje onze auto kwijt konden..

De rest van de dag de auto wat opgeruimd.

De vvolgende dag al vroeg naar de parkeerplaats om zeker te zijn van een plek want om 3 uur vertrok onze bus, maar dat is gelukt.

We waren nog maar net op weg toen we al stil stonden omdat er vlak voor ons een auto was gecrashed  Een paar gewonden dus wachten op een ambulance. Een loeiende sirene maar dat was de park ranger. Even later weer geloei en ja weer een park ranger en dat tot 5 keer toe. pas daarna kwamen er 2 ambulances en konden we weer door bijna een uur later.

De tocht was weer prachtig de going to the sun road tot aan de Logan pas en weer terug met veel uitleg onderweg. Met een lading foto's kwamen we terug.

De volgende rit ging weer richting zuiden, een prachtige weg naar Seeley Lake waar we een leuke camping vonden in een state park. Weer terug naar de basis, $ 10 in een envelop en een plekje zoeken en de dag na hetbeten besloten met eenkampvuurtje. Heerlijk.

Na het ontbijt de volgende dag weer op weg naar de bewoonde wereld van de stad Helena, waar we het Capitol en de kathedraal hebben bekeken en met een toeristen treintje de stad hebben bekeken. Tot slot nog naar een mall gegaan ende dag besloten met een Chinees buffet.

De dag daarop begonnen we met een vaartocht naar de Gates to the Mountains, maar daarover de volgende keer.

Ik hoop dat de foto's een beetje weergeven wat we hebben gezien.

Voor nu heel veel groetjes van Marie en Joop

1. Yvonne scholten:
    16 juli 2019
    wat een prachtige omgeving veel plezier nog
  2. John:
    16 juli 2019
    Hi Pa en Marie,

Wat een prachtige foto's en mooi verhaal. Weer heel wat beleefd en gezien.
    Zeker heel gaaf om een jonge beer te zien.

Nu nog lekker genieten en fikkie stoken. HaHa.

Lieve groetjes xxx