Van Sacramento, CA naar Florence, OR

16 juni 2017 - Tillamook, Oregon, Verenigde Staten

Hallo,

Bedankt voor de leuke reacties op ons eerste bericht. Nu het vervolg en naar wij hopen ook de eerste foto’s.

Het begin is altijd wat chaotisch, alles is weer helemaal nieuw nietwaar. Vooral de auto was wel even wennen maar het begint nu te komen, elke keer ontdekken we meer. Van Sacramento zijn we zoveel mogelijk via binnenwegen op weg gegaan naar Mount Shasta National Forrest waar we na enig zoeken een camping vonden. Onderweg hebben bij de AAA office weer de nodige kaarten boeken en folders ingeslagen, via de ANWB-kaart allemaal gratis, alleen een boek met campings koste ons de ledenprijs van $ 4,38.

Weer heerlijk de BBQ aan met ribeye en daarna een vuurtje stoken. Terwijl we daarmee bezig waren kwam een stel ons een berg dennenappels brengen en op het beginnende vuurtje te gooien. Even later kwam onze buurman even kijken hoe het ging en stelde voor met zijn visvriend de stoelen te halen. Gezellig, daarna kwam het eerste stel ook met stoelen aan, en werden de verhalen en familiegeschiedenissen uitgewisseld. Tenslotte kwam er nog een stel waarvan de vrouw een indiaanse was. Hele leuke ervaring zo’n eerste dag. Om 10 uur werden we bedankt voor het houtvuur en ging iedereen naar bed.

De volgende dag richting Klamath Falls in Oregon. Bij een welkomcenter gevraagd naar de camping mogelijkheden. Zij verwees ons naar een camping in Chiloquin en kregen gelijk te horen dat de wegen rond het Crater Llake niet begaanbaar waren door de enorme sneeuwval deze winter. Daar gaat onze planning, dan maar op de terugreis proberen. We kregen ook de tip om state road 58 te nemen want daar was een heel mooie waterval en het was een schitterende weg.

Helaas geen aanloop bij ons vuurtje dit keer maar de BBQ was weer heerlijk. Het was alleen erg koud dus maar wat extra’s aangetrokken ’s nachts. Toen we opstonden wees onze thermometer 2⁰ C aan. Ook in de auto was het koud, dus gelijk alles ingepakt en weggereden met de kachel aan.

De waterval was inderdaad mooi en was goed bereikbaar, een 10 minuten lopen. De weg was prachtig echt de Amerikaanse natuur met bos en meren. Gelijk maar doorgeren naar Florence, langs de kust van Oregon. We hebben daar een campingplaats voor twee dagen, we zijn ingelopen op onze planning en en gaan hier de omgeving verkennen. Nu maar eens geen BBQ maar een Chinees restaurantje ook weer eens lekker. Een fikkie lukte niet, het hout brandde moor geen meter, dus vroeg naar bed.

Toen we vandaag, 15-6, opstonden regende het en hebben een tentdoek aan de auto gemaakt om droog thee te kunnen zetten en buiten te eten. Dat werkte behoorlijk. Dan naar de Sea Lion Cave gereden, een grot waar heel veel zeeleeuwen bivakkeren. Het stormde inmiddels behoorlijk en buitenom naar de lift waaide je bijna om. Het was geweldig om al die beesten te zien liggen en soms met een duik in het water plonsten, We hoopten om nog een walvis te spotten maar dat zat er niet in. Daarna het oude deel van Florence bekeken en vanwege het weer wat winkels in gevlucht. Tenslotte heerlijk gegrilde gamba’s gegeten. De avond brengen we in de auto door.

Morgen rijden we de route 101 lang de kust af naar Tillamook Groetjes van ons en tot het volgende verhaal,

1. Debbie:
    17 juni 2017
    Wat een prachtige natuur, geen woord teveel gezegd. Zo te zien lijkt het me een fijne bus toch wel comfortabeler dan een tent zeker?
    Zo te horen ben je ook wel een klein pyromaantje je stookt graag een fikkie het is wel leuk want bij een kampvuur maak je snel en gemakkelijk vrienden dat blijkt maar.
    Op naar het volgende verhaal.
    Groetjes
  2. Mieke helmink:
    17 juni 2017
    Bedankt voor de mooie foto's.
    Nu lijkt het of ik er ook bij ben!!.
    Groetjes Mieke.
  3. Rika:
    17 juni 2017
    zo dat was dan heel gezellig bij het kamp vuur en weer schitterende fotos jammer van het weer maar dat knap zeker snel weer op gr xxxx
  4. Hilda en Aad:
    17 juni 2017
    Mary en Joop, weer genoten van jullie verhaal en foto's.
    wij zijn in 1982 ook op de 101 geweest langs de zeeleeuwen en naar de Redwoud forest.
    Via de 101 naar beneden richting Hearstcastel en door naar Mexico.
    Het komt allemaal weer naar boven nu ik jullie verhaal zit te lezen, het is een schitterend gebied alleen wil het nog wel eens koud en nat zijn dat hadden wij ook.
    Leuk verhaal over de contacten met de Amerikanen rond een vuurtje.
    Geniet verder van je trip en we zien het vervolg wel weer.
    groetjes, Hilda en Aad
  5. Isabella:
    17 juni 2017
    Mooie foto's zeg, jammer van het weer. Maar dat zal toch wel eens beter worden.
    Gr Isabella
  6. P.L.Buys:
    17 juni 2017
    Zo globetrotters wat een heerlijke trektocht,bedankt voor de leuke foto's ze zeggen veel.
    Hartelijke groetjes en verder genieten
    Piet Buys.
  7. John:
    Hi Pa en Marie,

Gave foto's en mooie auto. Groot he. Super om in te rijden zeker.
    Nu geniet ze maar lekker en tot later weer. Groetjes xx
  8. Gerard:
    Hi vakantie gangers,

Een mooi begin van de vakantie incl. nieuwe Amerikaanse kampvuur vrienden,
    Ik kijk nu al uit naar de volgende fotos en reisverhalen.
    Ik duim voor beter weer!
    Groetjes
    XXX
  9. Ineke leeuwesteijn:
    18 juni 2017
    Hallooo Marie en Joop, wat een mooie leuke dingen hebben jullie weer gedaan ....fikkie stoken ...heerlijk en leuk dat de mensen erbij kwamen zitten !! Wat hebben jullie een leuk bussie om mee te travelen. Heel veel plezier op jullie trip blijf er lekker van genieten .....tot t volgende verhaal .........byebye
  10. Coby Keus-de Ruijter:
    18 juni 2017
    Mooie foto's en geniet maar lekker van de natuur daar ;ieve groetjes
  11. Hetty de Goede:
    19 juni 2017
    Leuk verslag van jullie reis en mooie foto's! Zo kunnen wij ook genieten van jullie avonturen.
    Wat een mooie Travel Camper hebben jullie, hij lijkt me best wel groot. Lux hoor!
    En lekker niet iedere keer je bedje opmaken en weer afbreken!
    Heel veel plezier en lekker genieten van jullie trip, ik zal wat zon en warmte van ons naar jullie toe sturen!
    Lieve groetjes. Hetty
  12. Bep ebert:
    19 juni 2017
    Wat een mooie Camper,en nu maar lekker genieten,maar dat luk vast wel.
    hou mij op de hoogte,dan heb ik het gevoel dat ik zelf in Amerika ben.
    Lieve groetjes Bep.
  13. Rika:
    19 juni 2017
    Joop van harte gefeliciteerd met je verjaardag ik hoop dat er nog vele bij zullen komen een hele mooie en fijne dag veel plezier Rika xxxxxx
  14. Esther Wijnands:
    19 juni 2017
    Hoera, ik heb je gevonden
    Wat maken jullie weer een mooie reis!
  15. Wil van Haren:
    22 juni 2017
    Hoi Marie en Joop
    wat een leuke VAN hebben jullie en wat een mooie natuur waar jullie zijn practig die foto's ook zo mooi ik hoop dat jullie nog meer mooie plekjes tegen komen heel veel plezier nog samen en geniet er van .

Liefs Wil van haren