Van Tillamook naar Woodburn

18 juni 2017 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Hallo lieve volgers,

We hebben nu goed internet dus maar gelijk profiteren om een nieuw verhaal  te sturen.

Ook bij vertrek uit Florence weer een druilerig regentje. Jammer want we reden langs de prachtige kustweg  101 naar Tillamook. Een flinke rit, vaak vlak langs de oceaan maar ook door  beboste gebieden. Helaas zat een strandwandeling er niet in. Onderweg nog wel naar een oesterfarm geweest waar de oesters in de rivier werden gekweekt en in een paar grote bakken werden gespoeld. Een paar mensen stonden ze verder schoon te maken. We hebben een flinke portie gerookte oesters  gekocht, niet goedkoop maar wel uniek toch?

We waren redelijk vroeg op de camping en na inchecken gelijk doorgereden naar een grote kaasfabriek. De fabriek zelf was niet open voor publiek maar er was wel een visitor center waar je de verschillende kazen kon proeven. Van de lekkerste hebben we natuurlijk gelijk wat ingeslagen.

Ze maakten er ook ijs dat ze ook daar verkochten. We namen een hoorn met maar twee bolletjes, maar het bleken we Amerikaanse bollen, bijna twee maal zo groot als we op de Veluwe gewend zijn. Heerlijk.

Er vlak naast was een kaas en wijn proeverij Ook dit geprobeerd maar dat viel tegen niets geproefd en meegenomen.

Daarna nog naar een Quilt museum waar Marie graag heen wilde, ook wel leuk.

Tenslotte nog een mooie weg naar en langs de kust gereden. Het was inmiddels droog dug nog even op het strand gekeken en en naar een vuurtorentje gewandeld. De rotsige kust blijft prachtig.

’s Avonds natuurlijk de oesters gegeten, ze waren wel erg sterk gerookt.

De volgende ochtend was het gelukkig droog maar nog wel fris, we konden weer heerlijk buiten ontbijten.

Na getankt te hebben zijn we naar de volgende bestemming, Woodburn, vertrokken.

Via een prachtige bergweg  door de bossen en met heel veel bochten, wij noemen het een spierballen weg vanwege het vele sturen, naar de camping. Inmiddels scheen zowaar de zon en was het gelijk heerlijk warm.

Vanuit de camping konden we wandelend naar de Woodburn Premiun Outlets waar we schoenen en wat kleren kochten.

Vandaag, 18-6, wilden we met openbaar vervoer naar Portland. Bij de receptie verwezen ze ons naar de trein bij Wilsonville. Daar aangekomen een dagkaart gekocht, bleek de trein op zaterdag en zondag niet te rijden. Ook het busvervoer reed op deze dagen niet. De navigatie dan maar ingesteld op park & ride en daar bleek een bus naar de stad te gaan. In een half uurtje waren we er.

Eerst naar de Satterday Market, met veel kraampjes van kunstenaars. Er was een Gay Pride met een gigantische hoeveelheid mensen in de vreemdste uitdorsingen. Even leuk maar het hield wel aardig op.

Van China Town was weinig meer over, maar er was wel een mooie Chinese tuin.

Op de terugweg naar de camping nog even langs Michel’s, een hobbyzaak waar we ons blijven verbazen. Voor elk handwerk een enorme sortering.

Om 6.uur was er op de camping een BBQ voor vaderdag, we hebben geen BBQ gezien maar het eten was lekker.

Vandaag was het eindelijk heerlijk weer, dus we hopen dat dit zo voortduurt.

Het is een lang verhaal geworden maar we hopen dat jullie het leuk blijven vinden.

Morgen gaan we naar de staat Washington met weer nieuwe avonturen.

Groetjes van Marie en Joop

1. Mieke helmink:
    19 juni 2017
    bedankt voor de foto's. Fijn dat het warmer
    wordt daar.
    Hier is het om te stikken. 30 graden, dat
    blijft tot donderdag zo.
    Arme country dancers!!! Groeten Mieke.
  2. Coby Keus-de Ruijter:
    19 juni 2017
    Gelukkig mooi weer dan is het echt mooi daar houden jullie een pet of hoed op voor de teken? Leuke foto's.
  3. Ineke leeuwesteijn:
    19 juni 2017
    Oohhh ..KAASSS & Michael's.....geniet ervan !! Nee de verhalen vervelen zeker weten niet !! Tot ' t volgende verhaal .... byebye
  4. Jo en dusty:
    19 juni 2017
    Jullie beleven weer heel wat!!
    Hartstikke leuk om te lezen.
    Geniet er van.

Groetjes jo
  5. Rika:
    20 juni 2017
    zo jullie hebben weer veel meegemaakt gelukkig beter weertje hier is het veel te warm maar ook dat wendt wel de foto.s zijn weer heel mooi ik hoop dat het weer zo blijft we genieten van jullie verhaal en we wachten op het volgende veel plezier samen en geniet er maar van xxxx groetjes Rika
  6. P.L.Buys:
    20 juni 2017
    Om op die gerookte oesters te te komen ,het water liep me uit de mond , wat hebben wij het toch weer goed .Ha het is jullie gegund na al dat dansen van afgelopen jaar
    bij Isabella.
    Groetjes en nog meer vakantie plezier.
    Piet .Buys
  7. Marion:
    6 juli 2017
    Een lekker leuk lang verhaal, zit hier te genieten, wat een beleving allemaal, en dan dat spookbos, toch wel fluitje meegenomen, lijkt me best eng, je zal er zo kunnen verdwalen?
    water loop me ook de mond uit, oessters, krabbepoten, trouwens wat een spannende bus hebben jullie, zolang die blijf rijden is het goed! veel plezier nog! xxx
  8. Hetty de Goede:
    7 juli 2017
    Ja hoor, ik kijk altijd uit naar jullie verhalen.
    Zo kan ik met jullie meegenieten van jullie vakantie.
    Goede reis, en lekker genieten hoor! en .....
    Lekker eten, en fikkie stoken en ..... wijntjes drinken!
    Ly xxx dikke kus