van Memphis naar Kentucky

30 september 2015 - Flint, Michigan, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier weer een episode van onze reis.

Vanuit Memphis zijn verder gereisd naar Nashville. Tegen ons principe in hebben de Interstate I-40 genomen om nog wat dingen in de stad te bekijken.

Onderweg zijn we even bij McKay langs geweest, een enorme winkel met boeken, platen, CD’s en overige media. Bijna alles gebruikt.

Met onze handen vol CD’s kwamen we naar buiten, voorlopig country muziek genoeg.

In Nashville de tent opgezet bij een KOA camping en eerst naar het Johny Cass museum gegaan, een erg leuk museum met veel muziek uit zijn hele loopbaan.

Daarna naar de Broadway, de muziek straat waar in elke kroeg en restaurant artiesten optreden. Pas laat waren we op de camping terug.

De volgende dag hebben we de prachtige toeristische route genomen naar de Smoky Mountains. We waren redelijk laat op de camping maar er nog plaats tegen de bosrand.

Weer lekker de BBQ aan voor ons diner. Heerlijk weer.

’s Nachts begon het te regenen en ’s morgens stonden we op nat grondzeil. Het was eten in de tent.

Het is de hele dag en volgende nacht niet meer droog geweest. In de zeikregen toch een trail gelopen naar de Laura Falls. Het was maar 1,3 miles, alleen stond er niet bij dat het constant naar boven liep, na elke bocht ging het weer omhoog en er waren heel veel bochten. Het  was een prachtige weg maaar voor mijn artrose rug en benen wel iets te zwaar. Maar, ik heb het gehaald en het was een mooie waterval. Terug was het dalen maar dat was niet eenvoudiger. Op mijn tandvlees weer terug bij de auto.

Daarna naar Gatlinburg gegaan waar Marie haar tas wilde vernieuwen. Ze vond niet dezelfde maar wel een andere mooie. En het bleef maar keihard regenen.

Even doorgereden naar Pigion Forge, om wat te winkelen. We kwamen een All You Can Eat seafood restaurant tegen waar ’s middags zijn gaan eten. Voor $20 zonder en $30 met crablegs. Drie keer raden wat Marie koos. Ze heeft de schade van de hele vakantie wel ingehaald, drie borden met die lange poten. Ik heb daar geen geduld voor dus andere lekkere vis en schaaldieren gegeten.

Terug op de camping regende het nog steeds dus in de auto zitten schrijven en computeren met de muziek aan, daarna met het getik van de regen in de slaapzak.

De volgende morgen na het ontbijt wilde ik voor het inladen de autostoel weer in de goede stand zetten, maar het ding reageerde niet. Toen ik de auto wilde starten reageerde die ook niet. Toch te lang zitten computeren en de accu leeg. Alle functies lagen plat, versnelling, stuur, deursloten, niets werkte meer.

Even paniek, maar gelukkig de motorkap open gekregen (slimme Marie) en na wat moeite de accu gevonden.

Met geleende startkabels en behulpzame mede kampeerders hebben we de motor gelukkig weer aan de praat gekregen. Het blijft met een vreemde auto toch lastig.

Met draaiende motor alles weer ingepakt en met een opgelucht gevoel op weg gaan naar de prachtige motortrail door de Smoky’s, heel smalle weg en erg veel bochten en hoogteverschillen. Heerlijk om te rijden.

Daarna op weg naar Kentucky, waar onze volgende slaapplaats een camping in Natural Bridge State Park zou zijn. De eerste camping was vol, maar de tweede had nog twee plaatsen waarvan er een onbruikbaar was voor een tent. De laatste plek dus weer, maar wel een mooie.

Na het BBQ-en een fikkie aangemaakt, maar het brandde maar net toen het weer begon te regenen.

Dus in de tent een borrel gedronken.

Morgen naar Cincinnati,OH.  En weer nieuwe reis indrukken.

Die lezen jullie wel weer.

Groetjes Marie en Joop

1. P.L.Buys:
    1 oktober 2015
    Ha die Joop en Marie ,ik lees het weer veel genoten van lekker eten ,Muziek ,country, wingkellen en sporten fijn dat jullie dit nog kunnen doen lekker genieten.!
    Tot de volgende eskapades.
  2. Rika:
    1 oktober 2015
    zo zo dat is nogal wat allemaal wel wat tegenslag hoor maar gelukkig is alles goed gekomen neem niet te veel zware dingen mee anders wordt het te zwaar voor jullie terug reis in het vliegtuig het was weer een hele ervaring voor jullie ik geniet ervan groetjes en ik hoop mooi weer doei xx
  3. Bella:
    1 oktober 2015
    dat zijn weer veel mooien belevenissen.sorry dat ik niet veel terug kan schrijven.danny is geopereerd en van af maandag gaat ik op vakantie. ik lees jullie verslag als ik weer terug ben in zwijndrecht ik wens jullie nog veel mooie vakantie dagen groetjes bella
  4. Hetty de Goede:
    1 oktober 2015
    Hey Marie en Joop. Wat een belevenissen weer !
    Fantastisch om dat zo te kunnen meemaken. Geweldige foto's. En hadden jullie niet al heel veel country muziek? Kon daar nog wat bij dan ?
    Gelukkig dat de tegenslag weer is goedgekomen. En nu maar weer verder genieten van jullie avonturen !
    Goede reis, en veel plezier en hopelijk mooi weer !
    Groetjes xxx
  5. Marion jansen:
    3 oktober 2015
    Hoi,hoi lieve schatten, eindelijk een berichtje terug uit een zonnig Dordrecht, ik heb wat pech gehad met mijn pc. maar heerlijk genoten nu van al die vakantie spannende verhalen, ja tuurlijk weet Marietje raad, hi en weet alles wel te vinden ook op technisch gebied, tja en dan al dat eten, ohja ik kies ook voor die lange poten, en zo lekker sappig, ik heb heel wat terug te lezen nu, maar denk wel elke dag aan jullie wat een belevenis allemaal, de oudjes doen het nog uitstekend daar,mijn grootste complimenten hoor! jullie zijn een geboren perfect team. Ik ben zelf heel veel bij mijn dochter die is wederom nog erg ziek 7,5 kg afgevallen in 2,5 week tijd, maar met de baby gaat het goed, ze is nu 17weken, gisteren 2okt werd mijn kleinzoon 5jaar, dus Oma is ook weer druk,druk, we weten nog niet wat het wordt, 19okt weten wij meer,(dan kan ik aan mijn luiertaart beginnen) maar dan hoop ik jullie weer in de armen te sluiten.
    Lieve vrienden, maak er nog een gezellig vakantie feest, en doe vooral voorzichtig, en kom weer veilig thuis. dikke knuff xxx liefs van het thuisfront.