van St.Louis naar Branson

17 september 2015 - Branson, Missouri, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Onze cabine op de KOA camping weer moeten verlaten.

Eerst het St Louis Union Station bekeken, een tot winkelcentrum omgebouwd station. Een indrukwekkend gebouw, maar het winkelen is er niet echt gezellig omdat er heel veel leeg staat.

De route 66 weer opgepakt bij de Frozen Custard winkel van Ted Drewes waar we natuurlijk twee heerlijke ijsjes kochten.

Daarna de route 66 gevolgd tot Cuba. Alle leuke dingen langs de route bekeken en gefotografeerd.

Het volgen van de route is lastig omdat de markering vaak ontbreekt of op het laatste moment voor een afslag staat.

Vanuit Cuba naar het zijden gereden naar Mansfield waar we een mooie camping vonden, heerlijk weer op ons luchtbed. Alleen liggen de campings hier allemaal langs een weg en/of een spoorlijn. Dus al midden in nacht wakker van het lawaai, maar ook daar ga je aan wennen.

De reden van onze rit naar Mansfield was de aanwezigheid man de woningen en museum van Laura Ingalls-Wilder, de beroemde schrijfster van de reeks Little House Of The Prairie, die ook als TV serie is uitgezonden en waarvan Marie een grote fan is. In het huis is de boekenreeks geschreven. Marie helemaal blij. Tot slot de begraafplaats van de schrijfster bezocht.

Daarna weer op weg naar de route 66 die we in Springfield weer vonden. We volgden hem tot Joplin waar er twee campings waren volgens de gids. De eerste zag er niet fijn uit en lag tussen twee drukke wegen. Aan Truus gevraagd ons naar de KOA camping te brengen. Ze herkende het adres maar het eindigde in een doodlopende weg, geen camping meer. Er zou nog een camping zijn maar die lag aan de zelfde doodlopende weg.

Dan maar een motel zoeken, via heel smalle weggetjes naar de grote weg.

Onderweg zagen we bij toeval de waterval die we de volgende dag zouden gaan zoeken. Mazzel dus want die hadden we nooit gevonden.

We vonden gelukkig een motel 6 in Joplin, zodat we niet in de auto hoefden te slapen. Heerlijk gegeten bij Golden Corrall, een Amerikaans buffet.

De volgende dag het laatste stuk van de route 66 van deze reis en vandaar langs een prachtige weg naar Branson, waar we drie in een motel verblijven. Alvast een show geboekt van Collin Raye op zaterdag en morgen staat Silver Dollar City op het programma.

De dag afgesloten met een heerlijke Ribeye steak bij Ruby’s Thuesday.

Heel veel groetjes van Marie en Joop

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. P.L.Buys:
    18 september 2015
    Joop & Marie weer een interessant verhaal met de leuke foto,s
    het huis op de prairie vindt ik ook heel mooi.
    Fijne tocht verder waar het ook heen voert .
  2. John:
    18 september 2015
    Hi Pa en Marie,

Leuke foto's en mooie route 66.
    Al veel gezien weer.
    Veel plezier morgen bij de show en goede reis verder (met ongetwijfeld meer watervallen. HaHa )

Groetjes John enNel xx
  3. Rika:
    19 september 2015
    zo weer veel meegemaakt mooie foto.s en de waterval onverwachts leuk toch veel plezier en ik hoop dat je nu s.nachts beter kunt slapen groetjes xxx
  4. Hetty de Goede:
    23 september 2015
    Weer echt genoten van jullie verhalen en schitterende foto's !
    Echte avonturiers zijn jullie !
    Ik hoop dat de shows leuk zijn geweest.
    Nog een fantastische voortzetting van jullie reis !
    Veel lieve groetjes van Hetty