Route 66

15 september 2015 - St. Louis, Verenigde Staten

Hallo lieve volgers,

Het viel niet mee om vanuit ons motel in Joliet, IL, de weg naar de route 66 te vinden en allebei de Trusen werkten ook niet mee. Na een omweg van bijna een uur pakten we de route bij Wilmington op. Van daaruit waren er ook bordje met Historic Route 66 aangegeven maar het was wel erg opletten.

Langs de route steeds weer oude dingen en gebouwen van rond 1900. Heel erg leuk.

Een camping gevonden in Lincoln, heel eenvoudig maar alles was er, zelfs een douche. Het plekje was fantastisch, in de zon met een wijds uitzicht over velden met een soort bonen. Alleen was het

s’ nachts berekoud, maar ja wat spartaans hoort er bij.

De volgende dag de route verder gevolgd en consequent de borden gevolgd. Via onmogelijke weggetjes kwamen we dan steeds weer op de hoofdroute uit.

Uiteindelijk bereikten redelijk op tijd onze bestemming Granite City. We hadden twee campings waar we uit konden kiezen maar de eerste leek net een zigeunerkamp dus doorgereden naar een KOA camping er vlak bij. Bij de office zeiden ze dat het 10° zou worden dus lekker een cabin genomen voor twee dagen. Airco, verwarming en tv.

BBQ aan en lekker drankje erbij, wodka caramel met appelcider. Later alleen de wodka.

De volgende dag naar St.Louis, MO, waar we eerst naar de AAA gingen om een ontbrekend tourbook te halen.

Daarna de auto in een parkeergarage en tickets gehaald voor de Gateway Arch. Een gigantische boogconstructie langs de Missisippi River. Je moet heen cloustrofobie hebben, met 5 man in een miniliftje, maar het uitzicht boven was fantastisch.

Nog wat rondgelopen, maar geen leuk winkeltje in de buurt.

Weer lekker geBBQ ed.

We kwamen er achter dat we twee dagen over hebben op onze geplande route, dus lekker relext naar onze volgende bestemming Branson, MO.

Over twee dagen de rest van route 66 vanuit Branson.

Groetjes Marie en Joop

1. Debbie:
    15 september 2015
    Oh ik dacht even dat je naar de AA moest vanwege de wodka??☺ Maar er stonden 3 A's.
    Hoooooooooooog zeg maar wat vreselijk mooi.
    Groetjes
  2. Gerard:
    15 september 2015
    Mooie verhalen weer ........
  3. P.L.Buys:
    15 september 2015
    Fijn om weer foto's te zien waar ik nu niet meer zal komen die tijd ligt achter mij( JAMMER! )
  4. Rika:
    15 september 2015
    weer geweldig wat jullie weer gezien hebben mooie foto.s veel plezier en veel geluk met het weer knuffel xxx
  5. Hetty de Goede:
    16 september 2015
    Wat hebben jullie toch weer een avontuurlijke reis ! Schitterend ! En ik geniet steeds weer van de prachtige foto's ! Goede reis, veel plezier en een dikke knuffel xxx