Van Branson naar Memphis

28 september 2015 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Eindelijk weer een berichtje van ons, geen of slecht internet. Maar hier toch even onze belevenissen.

De eerste dag in Branson hebben we doorgebracht in attractie park Silver Dollar City, waar een aantal leuke country optredens waren. Verder was alles in herfst sfeer aangekleed. Er was ook een barn dance locatie maar daar waren voornamelijk partner dansen. De lijndansen waren beperkt tot de electric slide, potje potje, natuurlijk wel meegedaan.

Marie tenslotte in een snelle achtbaan, een tweede hoefde voor haar niet meer.

De tweede dag naar een optreden van Colin Raye, een goede country artist. Helaas viel zijn liedjes keuze tegen en werd er te veel gepraat tussen de nummers. Ook nog onderbroken voor een komisch goochelaar dus totaal nog geen10 liedjes gehoord. Wel lekker een Chinees buffet er na maar helaas voor Marie geen crablegs.

Na de drie motel dagen weer aan kamperen toe.

Een prachtige weg genomen door de Ozark Mountains van Arkansas en een mooie camping gevonden vlak bij Mountain View, lekker rustig langs een rivier die ook over de weg stroomde.

De volgende dag weer verder over de bergwegen op weg naar Memphis, en ja hoor een stuk over Highway number 9 gereden, maar dat helaas niet kunnen dansen.

In Memphis hadden we voor twee nachten een motel geboekt, dus een volle dag door de stad struinen.

Eerst de Gibson gitarenfabriek bezocht, mooi om te zien hoe deze grotendeels met de hand werden gemaakt.

Daarna naar het Peabody motel waar hele bussen komen kijken naar 5 eendjes die om klokslag 11 uur uit de lift over een rode loper naar een fontein waggelen. Iedereen foto’s en films maken.

Om 5 uur is de route andersom. Overal in het hotel zie je eendjes tot op de deurmatten toe.

Het derde was een bezoek aan de Sun studio, waar de rock’n roll begon. Heel veel bekende artiesten hebben daar hun platen opgenomen.

De volgende stop was de piramide lans de Mississippi river. Ooit gebouwd als sport accommodatie is het nu een outdoor ‘winkel’ waar ze alles op outdoor gebied verkopen, van tent haringen tot speedboten. Indrukwekkend maar erg duur.

Na uitrusten bij de Mississipi River, naar Baile street, waar naast veel muziek ook een show van oude auto’s was.

Uitgeteld kwamen we weer in motel aan.

Dit is geschreven in de auto na een nacht en dag regen in smooky mountains, de volgende keer de rest.

Groetjes Marie en Joop.

1. Jo Plevier:
    Hallo reizigers,
    Jullie hebben het volgens mij heel goed naar jullie zin!
    Peabody. Hotel roept herinneringen op,weet je nog?
    Nog veel plezier
    Groeten van Jo en pootje van Dusty
  2. P.L.Buys:
    28 september 2015
    Globe trotters ik lees het alweer veel gezien en genoten het is jullie gegund want als je terug zijn wachten nieuwe dansen op jullie en moet je er tegen aan en is het uit met het luie leven en plezier maken dus ga er maar lekker tegen aan tot horens.
  3. John:
    28 september 2015
    Hi. Leuk om weer te lezen hoe jullie reis verder verloopt. Leuke foto's vooral van Sun studio en ook de trail die jullie gelopen hebben. Nu geniet ze en veel plezier deze week nog.

Groetjes John en Nel xxx
  4. Isabella:
    29 september 2015
    Jullie hebben al weer veel gezien en gedaan. Zie ons ook weer staan in de Sun Studio, hele belevenis hé, jullie foto's roepen weer veel herinneringen op. Goeie reis nog verder en we wachten de rest van het vakantie verhaal weer af. Gr Isabella
  5. Hetty de Goede:
    Hey Marie en Joop,
    Wat hebben jullie weer veel gezien en meegemaakt!
    Wat een gave foto's ! Ik geniet er elke keer weer van ! Schitterend !
    Geniet ze nog deze week en nog een goede reis verder !
    Lieve groetjes van Hetty
  6. Hetty de Goede:
    Hey Marie en Joop,
    Wat hebben jullie weer veel kilometers gereden!
    Veel gezien en beleefd ! Geweldig !
    Ik heb weer opnieuw genoten van de prachtige foto's, wat een leuke plaatjes !
    Nog een goede reis verder en lekker genieten !
    Lieve groetjes van Hetty
  7. Rika:
    30 september 2015
    zo wat hebben jullie weer leuke dingen gedaan en meegemaakt de foto.s zijn weer heel erg mooi jullie ebben het best naar je zin zo allemaal te zien ik kijk weer naar het volgende verhaal uit vee plezier xxx