Naar het noordelijkste puntje en terug

12 september 2015 - Joliet, Illinois, Verenigde Staten

Hallo luitjes,

Hier het derde verslag van onze reis. Het gaat wat met horten stoten want op campings hebben ze meestal geen internet.

Vanuit het motel in Houghton zijn we verder naar het noorden gereden. Eerst naar Eagle River,MI waar we de waterval hebben bekeken, Er was daar ook een historische brug met een enorme houten constructie die de vele jaren voortreffelijk had doorstaan. Een tweede waterval die daar in de buurt was konden we niet bereiken omdat de weg was afgesloten.

Via een alternatieve weg zijn we naar Eagle Harbor gegaan en vandaar naar het noordelijkste puntje van Michican Copper Harbor. Daar hebben we de karakteristieke vuurtoren bekeken en wat foto’s van het Lake superior gemaakt.

Vandaar terug naar Houghton, waar we us 26 naar het zuiden zouden nemen. Door een foutje zaten we echter op de us 41 ook naar het zuiden maar de andere kant op. Met behulp van de TomTom (Truus) kwamen we via allerlei weggetjes toch goed terecht.

Via prachtige en rustige wegen met zo nu en dan een stadje bereikten we de staat Wisconsin, waar we in Eagle river een camping opzochten. Het was vroeger een KOA camping die was overgedaan aan een andere eigenaar. Dat kon je dan ook merken, alle was wat verpauperd zelfs de wasmachines waren om 7.30 uur al gesloten.

Het begon ook nog eens stevig te regenen zodat we al om 8.45 uur op bed lagen, Heerlijk hoor.

De volgende dag lekker uitgerust weer bijtijds op. Het was droog maar wel koud weer.

Er stond een flinke rit op het programma naar Madison,WI.

Onderweg een boterhammetje bij de wolf River en even verderop weet een watervalletje, weer een prachtige weg.

In Madison op zoek naar een camping, maar zelfs met twee navigators reden we er drie keer voorbij.

Natuurlijk toch gevonden  na het BBQ en een lekker fikkie gestookt.

Vandaag, 11-09, eerst de boodschappen aangevuld en de auto volgetankt. De benzineprijzen varieren hier enorm, in het noorden $ 2,13 per gallon, hier vragen ze $ 2, 49 per gallon, geen ide waaraan dat ligt.

Onderweg regen en tegen 5.00 uur een onweersbui. Omdat er ook geen camping in de buurt was, hebben we maar een motel genomen in Joliet, IL . Ze vroegen $ 93 per kamer. Omdat we een bon uit een couponnenboekje hadden betaalden we maar $ 58. Mooi toch?

Morgen  proberen we de overblijfselen van de route 66 te volgen. Hoe dat verloopt horen jullie wel.

Groetjes Marie en Joop

1. P.L.Buys:
    12 september 2015
    Leuke foto's smaken naar meer , heel veel plezier daar in het verre land.
  2. Rika:
    13 september 2015
    zo wat een mooie foto.s jullie hebben weer wat meegemaakt zie er heel spannend uit in dat prachtige land veel plezier en ik blijf jullie volgen knuffel xxx
  3. Isabella en Elly:
    14 september 2015
    Hoi Marie en Joop, Denk nou niet dat ik jullie reisverhaal niet volg omdat ik hartstikke jaloers ben. Dat ben ik wel natuurlijk, maar stiekum ben ik erbij hoor!!! Ik geniet met jullie mee. Het voordeel van wat minder weer is dat je prachtige luchten kunt fotograferen. Ieder nadeel heb z'n voordeel (aldus Cruijff). Wij hebben hier in Nederland ook heel veel foto's kunnen maken de laatste tijd (haha). Wens jullie nog een hele fijne reis en ik kijk uit naar de volgende verhalen en foto's. Liefs, Elly
  4. Hetty de Goede:
    16 september 2015
    Ach ja, in zo'n prachtig land moet het wel regelmatig regenen !
    Maar jullie weten toch iedere keer weer van je reis te genieten !
    Dikke kus xxx