Naar de volgende staat, Wyoming

2 juli 2019 - Devils Tower, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

zit nu op een KOA camping bij Devils Tower dit verhaal te maken.

Gisteren, 30/6 bijtijds opgestaan om naar de Jewel Cave te rijden. Het was dichterbij dan we dachten dus eerst maar afdalen naar de diepte en daarna een camping zoeken. Het was er echter zo druk dat we pas om 12.20 uur meekonden met een toer van 1 uur en 20 minuten. Met de tickets op zak zijn we alvast maar op zoek gegaan naar een overnachtings plek, het zou niet ver weg zijn. Helaas op de weg waar we verder heen zouden gaan was geen camping te bekennen. Mijlen gereden heuvel op en heuvel af tot we het zat waren en maar zijn omgekeerd. Dat was bij elkaar zo'n 30 mijlen voor niets dus.

Terug bij de grot hebben we tijd verder maar doorgebracht met bekijken van het visiter center en de bijbehorende gift shop.

De toer was wel leuk maar we hebben wel mooiere grotten gezien. Het bijzondere was de enorme omvang . We gingen eerst met de lift zo'n 80 meter naar beneden en vandaar via gangen en trappen nog verder omlaag. In totaal hebben we 726 traptreden op-en af gelopen.

De hele grot is is zo'n 200 mijlen lang maar daar hebben we gelukkig maar 3/4 mijl van gelopen.

Na de toer kon Marie haar lang gezochte Monopoly spel van de Amerikaanse staatsparken kopen.

De camping die we zochten  hebben we niet meer gevonden maar in Sundance, WY was een aardige camping. Onderweg kregen we nog wel een enorme stortbui te verwerken, er was zelfs een waarschuwing op de telefoon. De route die we thuis hadden bedacht liep heel anders. we volgden de borden naar Sundance maar dat bleek een andere route  te zijn. Vervolgens misten we waarschijnlijk een afslag en kwamen op een toeristische route uit, prachtig maar wel een heel stuk om. Wel een mooie waterval onderweg.

Helaas ging het na het eten weer regenen dus de avond in de campervan gezeten en bijtijds naar bed.

Vandaag was onze volgende bestemming de Devils Tower. Al ver vante voren zagen we de enorme kolos al liggen. Vlak voor de ingang van het National Park was een KOA camping waar de gelijk maar een plekje reserveerden.

Na eerst het visiter center te hebben bekeken zijn we richting berg gewandeld en daar gekozen voor een wanlelroute om de berg heen. 2 Mijlen lang en veel heuveltjes, maar wel mooie plaatjes kunnen schieten.

We werken zo al aardig aan onze conditie.

Geen zin meer om te koken maar bij het camping restaurant gegeten, lekker makkelijk en heerlijk eten.

Morgen gaan we op weg naar de volgende staat, Montana, Hiervan hebben we geen idee wat we tegenkomen maar op de 4de Juli zijn we inieder geval in Billings.

Hoe dat allemaal gaat lopen lezen jullie de volgende aflevering.

Groetjes van Marie en Joop

1. Gerard:
    2 juli 2019
    Wat een avonturen weer!! Mooi om te lezen.
  2. Debbie:
    2 juli 2019
    Wat een gave trip is dit zeg.
    En... al een potje monopoly gespeeld ?
  3. Lineke:
    2 juli 2019
    Petje af dat jullie het toch maar flikken. Het ziet er prachtig uit. Jullie zien er blij uit. Marie, véél plezier van je monopoly 👍 donderdag komen wij thuis van een geweldige vakantie. 🙋😀
  4. Marie:
    4 juli 2019
    Bedankt lineke veilige reis naar huis. 💋💋💋😍😍😍