De Black Hills in South Dakota

29 juni 2019 - Custer, South Dakota, Verenigde Staten

Hallo lieve volgers,

Marie is bij de wasmachines dus ben ik even achter de computer gekropen

Voor ons vertrek uit Wall zijn we nog even naar het Wounded Knee museum geweest,  heel klein maar wel een duidelijk en indrukwekkend verhaal over een volledig overbodige slachtpartij onder de Indianen.

Op weg naar Rapid City eerst even naar het informatie bureau voor informatie over de campings, we wilden geen teleurstelling riskeren.

Er was een mooie camping net voorbij Custer die nog plaats had. Gelijk voor 3 nachten gereserveerd en erheen gereden maar dat was meer dan 50 mijlen rijden. Uitgebreid Rapid City bekijken zat er dus niet in, maar adt hadden we al in 2008 gedaan.

Vanuit de camping hebben we de dorpjes Custer en Hill City bekeken, leuke western winkeltjes. In Hill City zijn we gelijk even een chuckwagon diner gaan bespreken voor vanavond want de telefoon met het Amerikaanse kaartje heeft hier geen enkel bereik.

Vandaar doorgereden naar het Crazy Horse Memorial, een enorm project dat nog vele jaren zal duren voordat het af is. Het hoofd is al heel herkenbaar en ze zijn nu bezig met de arm en vingers. Helaas konden we het alleen van onderaf bekijke, be weg naar boven is is alleen met bijzondere dagen open..

's Avonds trad er op de camping een Country duo op maar dat viel wat tegen alleen oubollige cowboy songs en na een uurtje was het al afgelopen. We hebben ons best even geamuseerd maar het modernste nummer was jiippy a jee.

Vanmorgen was er een farmersmarket in het dorp maar dat bleek maar uit 5 kramen te bestaan waarvan 1 met een krop sla, radijs en wat uien. dus dat was snel bekeken.

Terug op de camping dus de was verzameld en in de machines gedaan.

Vanavond dus cowboy eten en morgenochtend gaan we weer verden naar een paar grotten in het zuiden van de Black Hills.

Dat was het weer voor even dus

Groetjes van Marie en joop

1. Yvonne scholten:
    29 juni 2019
    prachtige foto's
  2. Rika:
    1 juli 2019
    geweldig zo zie je nog wat van de wereld met jullie prachtige fotos
    ik beleefd de reis mee xxx