Alligators, alligators, alligators en alligators.

16 oktober 2010 - Macon, Georgia, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ja, we zijn er nog. Na drie keer kamperen zitten we nu weer in een motel met internet en kunnen we verder met ons reisverhaal.

Woensdag, 13-10, zijn we verder gegaan naar de Everglades, in het zuiden van Florida.

Halverwege de us 41 bij Indian Village was een visitor center waar ook een bustoer was te maken. We moesten echter een uur wachten voordat er weer een vertrok. We hebben nog even overwogen een fiets te huren, maar de trail was zo’n 11 miles en zou 3 uur duren.

Dus maar gewacht en even de omgeving verkend.

Vlak bij de parkeerplaats onze eersste ontmoeting met een alligator. Vlak langs het wandelpad een moeder met een stuk of zes babij’s. Een prachtig gezicht en onze dag kon al niet meer stuk.

De bustoer was erg leuk, een erg enthousiaste ranger praatte aan een stuk door en gaf erg leuke informatie over het gebied en het wild dat er leefde. Alligators in alle maten gezien.

Bij het verste punt was een uitkijktoren waar je het hele gebied kon overzien.

Op een trail lag een flinke alligator dwars over het pad, best even spannend maar erg leuk.

Bij het plaatsje Indian Village hebben we nog een airboat tour gemaakt. Met een enorme vaart dwars door het riet, waterlelies en gras naar een indiaans dorp. Hier lag de grootste alligator van die dag.

Daarna een camping opgezocht in de Everglades vlak onder Naples.

Net of je in het regenwoud kampeerde (inclusief de muggen die flink wat bloed hebben afgetapt)

Donderdag, 14-10, langs de kust van de Golf van Mexico weer naar het noorden. Via een enorme tolbrug naar Treasure Island waar Marie nog wat oude herinneringen wilde ophalen. We vonden zowaar nog het hotel waar ze 13 jaar geleden had gelogeerd.

Via St.Petersburg en Clearwater Beach doorgereden op zoek naar een camping. Dat werd dus in Homosassa in de buurt van Crystal River.

Vrijdag, 15-10, Weer via mooie wegen binnendoor naar de volgende bestemming gereden.

We waren al vroeg in Fargo, GA, waar we boodschappen wilden doen voor die avond. Nou mooi van niet er was alleen een benzinestation met een klein winkeltje, een supermarkt was pas 36 miles verderop te vinden. Dan maar wat improviseren met wat we nog bij ons hadden. De camping lag aan het eind van een doodlopende weg van 23 miles in het Okefenokee wildpark, ook weer zo’n schitterend gebied.

Zaterdag, 16-10, na het afbreken van de tent hebben we een kano gehuurd en hebben we 2 uur op de Suwanee River gepeddeld, voor Marie de eerste keer dat ze in zo’n ding zat. Maar het varen ging best goed. En midden tussen de alligators, overal zag je de koppen boven het water uitsteken maar als je dichterbij kwam schoten ze onder zodat we ze niet echt van dichtbij konden fotograferen. Een flink aantal lag langs de oever en daar ging het iets beter. Wel een heel aparte ervaring tussen die beesten in te varen.

We hebben nog overwogen die dag nog een camping op te zoeken maar die waren erg ver weg, zodat we toch maar voor een motel hebben gekozen. Dus geen campings meer want morgen zijn we al weer in Atlanta, waar we de reis zijn begonnen, aftellen dus.

Na een enorme ribeye in restaurant Applebee’s aan dit verslag begonnen.

Misschien vanuit de USA nog een keer een berichtje van ons en anders het laatste stukje weer vanuit Holland. Vreemd hoor, na zo’n lange tijd.

Heel veel groetjes weer van Marie en Joop

1. gerard:
    17 oktober 2010
    Hoi, hoi.
    Wat een geluk dat jullie niet voor ribeye aangezien werden door al die krokodillen. Best eng lijkt mij.
    Ik moet een paar dagen voor mijn werk naar Budapest, donderdag kom ik om 19:45 aan op Schiphol. Ik weet niet precies wanneer jullie aankomen maar als het jullie uitkomt kunnen jullie mee rijden. Ik meen mij te herinneren dat jullie al vroeger aankomen. In dat geval bellen wij elkaar in de avond. wij zijn natuurlijk benieuwd naar alle fotos en verhalen die wij nog niet via deze site gezien en gelezen hebben.
  2. Esther:
    18 oktober 2010
    Jemig, wat vliegt de tijd toch weer! Nog even genieten dus voor jullie, misschien tot het laatste berichtje en anders alvast een goede reis naar huis terug.
  3. Rika:
    18 oktober 2010
    Hallo Marie en Joop
    wat maken jullie toch enge dingen mee ik zou niet in een kano durven varen tussen de krokodillen in wat een lef zeg jammer voor jullie dat het er bijna op zit ik hoop dat jullie een hele fijne reis terug hebben en geniet er nog even van we missen jullie wel hoor groetjes en een knuffel van mij doei Rika
  4. geertje:
    19 oktober 2010
    `k heb jullie reisverslag met veel plezier gelezen, ook de foto`s gaven dan goed weer wat er allemaal te zien was. jullie hebben wel een aantal indrukwekkende plaatsen bezocht hoor. `k zou me daar ook best kunnen vermaken. dus.....volgende keer een hutkoffer op wieltjes meenemen. groetjes
  5. Marion jansen:
    20 oktober 2010
    Hallo lieve kanjers,
    Busje kwam zo,busje is laat!
    Ik loop wat achter met mijn reactie op jullie vakantie avonturen. Tjeetje zeg, ik heb met verbazing jullie verhaal gelezen, getsie...ze hadden die kano om kunnen gooien, en dat allemaal beleefd zonder een gids? om er maar niet aan te denken wat er had kunnen gebeuren.Ik vind die beesten zo onverstelbaar gaaf, maar niet vanuit een kano, Brrrr... Maar jullie maken zo wel unieke foto's,of je leven er vanaf hangt!! hihi geweldig.Ik geniet er ook ervan. Mensen wat gaat de tijd hard, jullie zijn bijna weer op de terug reis.
    Doe aub voorzichtig, en een goede vlucht naar huis.
    Tot ziens!!! xxxMarion