weer terug in forest park

20 oktober 2010 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Hallo lieve allemaal

zondag 17 oktober 2010,

Na het ontbijt wat een beetje tegenviel gingen wij op weg naar monticello ga. Maar eerst nog even naar de supermarkt voor een lekkere fles wijn, alleen is het zondag, dus er mag geen wijn worden verkocht.

Nu ook weer een mooie weg met veel bossen en om 13.30 uur waren wij in forest park bij de econolodge waar we voor 3 nachten zullen blijven. Eerst nog even wat gegeten en koffie gedronken en daarna hebben we de auto leeggehaald, gelijk weer een bende in de kamer natuurlijk.

Ze hadden hier gelukkig ook weer internet, daar hebben we dus gelijk gebruik van gemaakt.

Om 6 uur zijn we weggereden om te gaan eten en ik dacht dus een restaurant te hebben gevonden met crablegs, helaas het was een soort gaarkeuken, dus verder gezocht, intussen was het al half acht en zagen we een bord, die verwees naar een restaurant en waarempel iets met crablegs. Daar hebben we ons heerlijk kunnen uitleven.

Maandag 18 oktober 2010

Om 10,00 uur op weg baar de world of coca cola, waar we werden verwelkomd met een filmpje van de reclame die we heel vaak op de tv hebben kunnen zien, alleen deze was natuurlijk uitgebreider.

Daarna kreeg je alle reclameborden van over de hele wereld te zien die in de loop der jaren zijn gemaakt, ook in het nederlands. Toen een 3d film, waar de spetters water om je oren vlogen. er was zelfs een folder in het nederlands voor ons.

Een stukje verder kon je cola producten proeven van over de hele wereld. (Ook sprite, ooit gedacht dat dat een product van cola kon zijn!) Dus dorst hadden we niet meer.

Aan de overkant was CNN een wereld op zich een heel groot gebouw, waarvan de kamers binnenin op een groot plein uitkeken, waar je een soort foodcourt had. Eerst maar iets gegeten en daarna de tour. Eerst moesten we een heel lange roltrap op en daarna de uitleg van hoe alles in zijn werk ging.Telkens weer een verdiepinglager, zodat w op het laatst weer beneden stonden en natuurlijk de uitgang weer via een giftshop was.

Daarna de Mariette uitgelopen naar underground, een winkelcentrum, die in heel oude gebouwen was en waar ze later een heel viaduct op hadden gebouwd, de oude gebouwen waren heel mooi om te zien. Ook stonden hier heel oude auto's van vroeger, (Tijdens onze reis hebben we heel wat van deze auto's zien rijden (oude fordjes en zo). Wel waren hier heel veel daklozen die aan het bedelen waren.

Na een bezoekje aan Haagen Dasz weer terug naar de auto, maar eerst even eten halen bij de aldi.

Dinsdag 19 oktober 2010

Vandaag gaan we onze koffers pakken, alles moet 23 kg. zijn en alle tourboekjes moeten ook mee, dus dat werd een hele klus, maar het is wel gelukt.

In de middag nog even naar walmart geweest en daarna gaan eten bij de golden corrall (ons galgenmaal). Hier zie je eten in overvloed en ook dikke amerikanen natuurlijk. Ook de toetjes, taarten in overvloed te kust en te keur. Maar niet goed voor de lijn natuurlijk.

Helaas morgen gaan we weer vliegen en zal ons laatste verhaal van het thuisfront komen, of morgen als we londen zijn. Hopenlijk niet zo'n chaos meemaken als toen we heengingen.

Dus tot dan,

allemaal groetjes van joop en marie

1. Debbie:
    20 oktober 2010
    Lieve Marie en Joop, Wat jammer nou dat het afgelopen is! Maar je hebt een fantastische reis gehad dat neemt niemand je meer af en wat gaan 5 weken snel. Het was geweldig om jullie reisverslag te volgen het was net of ik er een beetje bij was. Was je niet bang met al die krokos? Ja, en nu naar huis, dat is wat al die bagage, hopelijk heb je niet te veel aangeschaft. Goeie reis en tot ziens. Doei. Groetjes van Debbie
  2. Joke & Michel:
    20 oktober 2010
    Jee, het is al weer voorbij. Jullie hebben een geweldige reis gemaakt. Was heel leuk om jullie verslagen te lezen! We wensen jullie een goeie reis terug. Groetjes Joke & Michel
  3. Rika:
    20 oktober 2010
    Zo dat zit er weer op voor jullie kom gezond terug en een fijne reis jullie hebben geweldige dingen gezien en meegemaakt daar is een menige jaloers op knuffel van mij en tot weerzien groetjes Rika
  4. Marion jansen:
    Lieve Marietje en Joop,
    This weer voorbij die mooie zomer/reis.
    Ik wens jullie voor vannacht lekker slapen,dromen over morgen (hi of alles mee terug kan?) en gezond weer op, nog een lange reis tegaan,maar met al die wilde mooie spannende vakantie belevenissen is dat voor jullie natuurlijk geen probleem/eitje, idd en zeker weten dat menige thuisblijver jaloers is geweest, ikke wel teminste.
    Maar ik heb zo ontzettend genoten van jullie reisverhalen, en net wat Debbie zij, je bent er 'n beetje bij.Maar wat geweldig dat wij jullie hebben mogen volgen, en zo mee hebben genoten op jullie prachtige rondreis door Amerika.
    Bedankt en een goede veilige terugreis/vlucht naar Nederland.
    Houd de regenjas maar bij de hand. Welkom thuis! en nagenieten!
    Tot ziens!
    Groeten liefs van marion