Orlando en Miami

12 oktober 2010 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Howdy People in Holland,

Vanuit een nat en warm Miami het vervolg van onze belevenissen.

De fleamarket van Sanford die we op zaterdag, 9-10, bezochten, was enorm groot. Geen oude rommel dit keer maar meestal nieuwe dingen. Van CD’s tot bruidskleding, automaterialen, T-shirts, enz, enz.

Erg leuk en indrukwekkend, maar dat zijn bijna alle dingen hier.

Daarna zijn we naar Church street gereden in downtown Orlando, omdat we dachten dat daar de danstent zat. Niet dus. Door de bouwdrift was van het oude station maar weinig over.

Via de gouden gids hebben de dansgelegenheid toch gevonden en er alvast een kijkje genomen.

Kwamen we ook nog Sheplers country wear tegen en een grote outlet mall. En dat terwijl de koffer al vol is, frustrerend hoor, kijken kijken niet kopen.

’s Avonds naar Cowboy Orlando, lekkere country muziek en meedoen met een dansje (simpel helaas , beneden onze stand ???) Alle dansen doen ze anders dan bij ons, maar toch proberen mee te doen.

Zondag, 10-10, naar Epcot bij Disney World. Bijna alle attracties bekeken al moesten we al bij het begin in de rij. Het langste duurde de auto testrit van General Motors, 1 ½ uur. Maar het was de moeite waard. Wat een waanzinnige rit met alle testonderdelen, kasseien, remproef, bochten, snelheid, griezelig hard.

Om 9.00 uur werd de dag afgesloten met een mooi vuurwerk.

Wel weer een vermoeiend maar erg leuk dagje.

Maandag, 11-10, een behoorlijk lange rit naar Miami, lekker uitrusten in de auto.

We deden het stadje Davie nog aan dat stond beschreven als een leuk western stadje. Helaas was ook daar weinig meer van over.

Ingecheckt bij een motel waar Marie zo’n 20 jaar geleden al eens was geweest. Helaas is in die jaren weinig vernieuwd. Alles is verpauperd. Maar ach, we zijn er alleen ’s nachts en het bed is goed.

Bij een Cubaans restaurantje gegeten, een enorme berg vlees voor twee personen, voor het eerst een doggy bagg gevraagd.

Dinsdag, 12-10, het regende bijna de hele dag een beetje maar get was warm,

Miami wat beter beken dan de eerste keer dat ik er was is 2004.

De Colins boulevard afgereden en daarna naar een enorme mall, de Sawgrass Mills. Wat een hoeveelheid winkels. Ik ben halverwege afgehaakt en ook Marie, toch een winkel fanaat, heeft niet alles gezien. We  heb ik eindelijk een goede geheugenstick voor mijn camera. !000 foto’s opslag.

Vervolgens naar down town Miami, little Havanna, Coral Cables met zijn Venetian Pool.

De verschillen zijn enorm, zo rijd je door een oude afbraak wijk naar een buurt met schitterende huizen in een parkachtige omgeving. Dan weer enorme flatgebouwen en hotels. En dat alles via een wegennet van enorme snelwegen met pierenpotten van kruisingen waar Amerikanen als kamikaze piloten rijden, maar ook heel drukke straten met veel stoplichten waar dezelfde Amerikanen van geen meter opschieten.

In de regen nog even naar het strand (een wens van mij) met de voeten in de Atlantische Oceaan.

Daarna na het verwerken van de doggy bagg tot een heerlijke macaronischotel (in twee pannetjes op twee campingbranders, knap toch??) aan dit verslag begonnen.

Veel plezier ermee en heel veel groetjes van Marie en Joop

Morgen via de Everglades naar Naples.

1. Debbie:
    13 oktober 2010
    Hallo Marie en Joop
    Geweldig die reis van jullie, ik zit hier helemaal mee te genieten ik zou er zo achter aan willen komen. En wat een gote alligators hebben jullie gezien. Ik vraag me af hoeveel bagage jullie mee terugbrengen haha al die winkels die jullie bezoeken. Loop je nog steeds in korte broek daar, is het nog zulk mooi weer dan?
    Groetjes Debbie, take care
  2. Marion jansen:
    14 oktober 2010
    Hoi lieve vrienden xxxxzxx
    Eindelijk even tijd om te reageren op jullie avontuur, geweldig wat jullie daar allemaal mee maken,dat is leven!!!
    Ik heb weer heerlijk genoten van jullie vakantie verhalen, wat heerlijk dat het zo goed met julie gaat, en ach die regen...dat mag de pret niet drukken.En jullie maken toch fantastiche foto's. Vandaag is het hier wat druiliger/somber, mijn druiven en appels moet ik oogsten.
    Maar vandaag is mijn oudste dochter jarig 38,en het gaat goed daar, met af en toe een dip, maar dat hoort er allemaal bij,met een nieuwe baby, en zijn zusje beetje jaloers.
    Vandeweek genoten (afl dinsdag) van de overwinning met het nedl.eltal 4-1 tegen Zweden. Daarna nachtje op gebleven voor de redding mijnwerkers, met tranen in me ogen gevolgd,de 33 mijnwerkers zijn allemaal gered. Ik wens jullie nog een heerlijke vakantie, met veel belvenissen.Geweldige foto's staan er weer op. Tja idd had daar ook graag geweest, toppie top!!
    De dagen vliegen om en de terugreis is inzicht, doe voorzichtig, en ik wil jullie weer gauw in mijn armen sluiten.
    Dikke knuffs voor onderweg.
    Liefs van Marionxxxxxx