onze eerste week in New England

10 juni 2012 - Plymouth, Massachusetts, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties, hartstikke leuk en vooral blijven doen.

Helaas hebben jullie wat lang moeten wachten op onze nieuwe belevenissen, maar 4 keer camping en 1 keer een hotel met heel slecht internet.

Maar hopelijk lukt het nu wel en gaat het uploaden  van de foto’s goed. Ze staan soms wat rommelig door elkaar maar dat doet het programma..

Op dinsdag 5 juni zijn we de auto gaan ophalen bij Alamo, ook nu ging het weer helemaal mis. Men wist niets van onze boeking en wat bleek, de reisorganisatie had het op de verkeerde locatie geboekt. Het is wel goed gekomen maar het duurde wel een goed uurtje.

We rijden nu in een spierwitte Chevrolet Impala LT, een enorm grote bak naar onze maatstaven en hij rijdt heerlijk.

Daardoor wel achter op ons schema en na het inslaan van de benodigde kampeerspullen bij Dollar Store en Walmart waren we erg laat op de eerste camping, een mooie plaats maar we hebben er weinig van gezien en bovendien regende het steeds. Wel weer heerlijk geslapen in ons tentje.

Woensdag 6 juni zij we naar Mystic seaport gereden, een nagebouwd walvisvaarders dorp met een scheepswerf er bij. Men was bezig met het restaureren van een houten schoener uit 1840, leuk om te zien, ook de huisjes waar oude ambachten werden gedemonstreerd waren leuk.

Verder was er weer veel regen dus wat boodschappen gedaan en op zoek gegaan naar een hotel in Groton.

Donderdag 7 juni hebben we besloten door te rijden naar Cape Cod het was weer geen al te best weer.

We hadden thuis een camping geboekt voor 2 nachten maar dat zijn er dus drie geworden.

Heerlijk wat rondgereden en het schiereiland bekeken, erg luxe allemaal. Het weer knapte op met veel zon en een redelijke temperatuur

De eerste kreeftgerechten zijn al binnen, twee maal een lobster roll, zalig, er komt gegaradeerd nog meer als we in Maine zijn.

En natuurlijk weer heerlijk ge-BBQed, ribeye en hamburgers met salade en coleslaw en maiskolf. Wat een vlees hebben ze hier.

De laatste dag van ons bezoek hebben een whale-watch toer gemaakt. Met een powerboat naar open zee en we hebben veel geluk gehad. We hebben wel 5 walvissen gespot van heel dichtbij, echt een indrukwekkend gezicht. Ze waren aan het fourageren in enorme scholen vissen. Weer geleerd hoe ze dat doen een heel aparte techniek.

Daarnaast kwamen er ook nog wat zeehonden voorbij en als klap op vuurpijl een koppel haaien (wel vegetariërs)

Vandaag, zondag 10 juni, de tent weer opgebroken en naar Plimouth Plantation gegaan een gereconstrueerd indianendorp en een Engels pioniersdorp, ja,ja, we snuiven ook heel wat cultuur op. En als afsluiter van de dag een bezoek aan de reconstructie van de Mayflower.

Niet te begrijpen dat 130 mensen met lading en vee dit twee maanden op zee hebben kunnen volhouden in zo’n hulkje van een schip, hebben wij het toch maar een stuk gemakkelijker.

Zitten nu in Hotel Days Inn in Plymouth, MA. En gaan morgen op zoek naar een betaalbaar hotel in Boston, maar dat horen jullie nog wel.

Heel veel groetjes van Marie en Joop.

1. Wilma Andre:
    11 juni 2012
    Wooopie, wat denken wij terug aan afgelopen herfst aldaar. De mooiste herfstkleuren zijn in New England te zien. Vinden jullie de mensen hier ook zo lief Engels vriendelijk? Lekker genieten maar hoor! Groetjes Wilma Andre
  2. T.Kruis:
    11 juni 2012
    We kunnen wel weer zien dat jullie het naar je zin hebben.Leuke foto`s.
  3. Gerard:
    11 juni 2012
    Fotos laten zien dat jullie een druk programma hebben en jullie ervan genieten :). Veel plezier!! en tot het volgende verslag......
  4. Marion jansen:
    Lieve luidjes
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten, en wederom weer prachtige dia''s/foto's, super spannend als je de walvissen zo van dichtbij kan bewonderen, met mooie blauwe lucht,van het slechte weer is niets te zien op jullie foto's, hier regend het ook regelmatig, en kan het koud en benauwd zijn. Heel apart dat dorpje met oude ambachten. Heel veel plezier verder op jullie rondreis,Brrrmmmm..blitse car,voor jullie een dikke knuff voor onderweg en veilige kilometers,
    groetjes van marion
    XXXXXX
  5. Shirley:
    11 juni 2012
    Hi Marie en Joop, wat is het leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en hele leuke, mooie
    dingen mee maken. Mooie foto's!!! Nog heel veel plezier. groetjes Shirley
  6. Rika:
    11 juni 2012
    Hallo luitjes een geluk hebben jullie wij hadden ook heel veel regen ik heb nog de avond vierdaagse gelopon een avond was ik helemaal verzopen kleddernat je hebt de groetjen van Geertje en Piet ik ga nu even je foto's bekijken liefs van mij xxxxxxxxxxxxxxxxxx
  7. Willie:
    Hey luitjes,
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin.
    Absorberen maar!
    Liefs Rob en Willie
  8. Lea en Leszek:
    11 juni 2012
    Hallo globetrotters, al jullie belevenissen tot nu gevolgd,als jullie in dit tempo doorgaan zijn jullie straks zeker aan vakantie toe... Veel fun verder!x
  9. Nel.scheuierman:
    Hi Pa en Marie,
    Fijn te lezen dat jullie het naar je zin hebben en is ook wel te zien aan de mooie vele foto's. Nu geniet ze nog verder en kijken uit naar volgende bericht.
    Groetjes John en Nel xxx
  10. Bella:
    12 juni 2012
    hallo joop en marie fijn dat jullie naar je zin hebben erg leuk dat wij mee op reis zijn veel lief bella
  11. P.L.Buys:
    12 juni 2012
    Lekker genieten van al het moois en lekkers,wij leven maar een keer maar denk een beetje aan de callorieën. Leuke fotos en je hebt helemaal gelijk die impala's rijden heerlijk.
    Hrt.Gr.
    Piet Buys