Indrukwekkend maar vermoeiend New York City

5 juni 2012 - New York City, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier het eerste berichtje uit de “states”.

Op 1 juni al heel erg vroeg op want om 4.45 uur kwam Gerard ons al ophalen en om 5.45  uur stonden we aan de balie van United Airlines om de koffers in te leveren. Omdat het toestel, een B757-200 erg vol was werd verzocht onze trolley’s ook in het ruim te laden. Weinig gesjouw meer dus.

Na een rustige vlucht landen we keurig op tijd op Newark International Airport.

Openbaar vervoer naar het hotel bleek praktisch onmogelijk, dus maar taxi, die ons om 13.30 uur (plaatselijke tijd) bij het hotel afleverde.

Door de lange zit en het ontbreken van een auto zat er verder weinig aktie meer in die dag.

Alleen nog wat eerste boodschapjes en eten in een China Buffet, waar Marie weer drie borden crablegs heeft verorberd.

Was heerlijk.

2 juni. Door de lange zit gisteren en een moeizame nacht (telefoons die ons steeds wakker maakten) wat later weg dan gepland. Met de shuttle van het hotel naar de bus en 40 minuten later op het busstation in Manhattan. Eerst even naar de A.A.A. (Amerikaanse ANWB) voor de eerste kaarten en reisboeken.

Op de 7th avenue bleek een braderie te zijn, gezellig met veel eettentjes. Nog even de Fifth ave en met de bus naar Little Italy, waar we op een terrasje een heerlijke wijn namen, waar we wel $ 19,00 voor twee glaasjes betaalden.

Tenslotte door Chinatown gewandeld en dat afgesloten met een heerlijke maaltijd.

Met de bus en shuttle weer naar het hotel. Omdat we erg veel gelopen en geslenterd hadden waren nu al bekaf.

3juni. Nu wel keurig op onze geplande tijd op weg.

Eerst heerlijk over Times Square gewandeld met zijn uitbundige lichtreclames en daarna met de metro naar het zuidelijkste puntje van Manhattan en met de ferry naar Staten Island. Langs het Vrijheidsbeeld en een schitterend uitzicht op de stad.

We wilden daarna met de metro naar Brooklyn om via de Brooklyn bridge terug te wandelen.

Op de plek waar we een station verwachten, pier 17,  was van alles te doen maar geen metro. Dus dit maar geschrapt. In plaats daarvan het gebouw van de VN bezocht.

De kabeltram naar Governors Island langs de indrukwekkende Queensburg bridge (twee wegdekken boven elkaar) was wel erg leuk.

De dag afgesloten met een bezoek aan Central Station, een enorm treinstation.

Ondanks veel busreisjes toch weer erg moe thuis. New York is erg indrukwekkend maar wel doodvermoeiend.

4 juni. Regen vandaag met heel lage wolken dus het Empire State Building moeten we uitstellen tot juli.

Bij Macy’s liepen we in ieder geval droog. Wat een gigantisch grote winkel is dat.

Nadat we daar uitgekeken waren was de regen iets minder geworden en hebben we de Dutch audio tour gelopen.

Bij Wallstreet de financiele gebouwen bekeken en vandaar naar Ground Zero. Het nieuwe memorial was al open maar kaartjes alleen via internet te krijgen en de printer van het hotel is stuk. Je krijgt wel een indruk van de omvang van die aanslag, een enorme oppervlakte die is kaal geslagen. Maar ze zijn er weer aan het bouwen. We zijn de dag geëindigd met een bezoek aan Columbus Circle waar een enorme supermarkt was waar je je ogen uitkeek.

Morgen de auto halen en aan de rondrit beginnen. Laten we New York uit de benen wegzakken.

1. T.Kruis:
    5 juni 2012
    Hoorde van een vriendin dat New York een erg dure stad is.Klopt wel zo te zien.19 dollar voor 2 wijntjes lijkt me heel wat.Is het lekker warm daar?Hier hadden we gisteren regen en koud.Goede reis verder.Tineke
  2. Rika:
    5 juni 2012
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen maar het zijn wel mooie maar vermoeiende dagen geweest maar wel een ervaring rijker dus niet te veel van die dure wijntjes maar eten wel dat is toch zoooooooooooooolekker he het zijn prachige foto's zo zien wij new york ook alleen op afbeeldingen we missen jullie alhoor dus geniet maar lekker saampjes knuffel van mijn doei xxxxxxx
  3. Hilda en Aad:
    7 juni 2012
    We zien jullie alweer genieten en duur ach, er is geen vakantie te bedenken waar je niet te veel geld uitgeeft toch ? Maar het is wel weer een hele belevenis en het ziet er weer fantastisch uit. we blijven jullie volgen met deze prachtige verhalen en foto's.
    groetjes, Hilda en Aad
  4. Andre&Frieda:
    7 juni 2012
    Hoi Marie en Joop,
    Bedankt voor jullie bericht uit het grote indrukwekkende New York.
    Ben benieuwd hoe jullie deze reis weer ervaren geniet er van en hopelijk horen we weer snel van jullie als er tijd is.
    liefs Andre en Frieda
  5. Rika:
    10 juni 2012
    Zo dat zit er weer op het avontuur New York mooie foto's ik geniet lekker mee met jullie ik blijf jullie volgen veel plezier en we wachten op de volgende trip let goed op elkaar xxxxx
  6. janet en cees:
    10 juni 2012
    Hallo Marie en Joop,

Wat een indrukken in zo'n grote stad.
    Veel plezier op de rondrit.

Met Britje alles goed.

Groetjes Kees en Janet
  7. laila holmen gangestad:
    11 juni 2012
    Heisann. Takk for brev, dere får oppleve mye spennende på turen deres ønsker jeg var med dere. God ferie forsatt, gleder meg til å
    høre mer
  8. laila holmen gangestad:
    11 juni 2012
    ;)Stor klem fra laila og KJELL