De eerste week

7 september 2015 - Petoskey, Michigan, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Sorry dat jullie nog steeds niets van ons hebben gehoord, maar hier gaat alles goed hoor. Alleen hebben we nog geen echt leuke dingen meegemaakt en ook nog geen echt mooie foto’s.

Na de heel lange reis konden we een gigantische auto in gebruik nemen, een ford-escape. Daar past heeeeel veel in en als je uitstapt laat je je langzaam naar beneden glijden. Lux hoor.

Twee dagen besteed aan het doen van boodschappen, vooral voor het kamperen. Het liep dit jaar niet zo soepel. Maar we hebben nu alles.

Na dit alles is de reis echt begonnen. De eerste nacht op een camping in Holland. Helaas maar voor 1 nacht want het is Laborday weekend en daardoor erg druk in de recreatie.

Even het Dutch Village bezocht, maar dat was wel erg simpel.

De volgende nacht konden we gelukkig terecht op een camping in Zeeland, het toch net of je thuis bent? Alleen ziet het er hier wel heel anders uit dan bij ons.

We hadden daarna een overnachting gepland in Manistee,MI, maar helaas vol. Op de volgende camping, Tippy dam campground, hadden de laatste plaats. Mooi gelegen maar totaal geen voorzieningen. Alleen een wc zonder spoeling. Is dit echt kamperen? We waren wel blij dat we een plek hadden om te slapen. Een hotel was ook geen optie, net als Scheveningen in het hoogseizoen.

Vandaag, 7-9, hebben we een luxe KOA camping opgezocht om eens heerlijk lang te douchen en een werkend internet te gebruiken. Ook hier weer de laatste plek.

Marie treft het ook niet. Ze is gek op crablegs, maar de Chinese buffets die ze op het menu hebben zijn of failliet of dicht of hebben ze van het menu geschrapt.

Morgen gaan we naar de noordelijkste provincie van Michigan waar de natuur schitterend moet zijn met erg veel watervallen. We kijken er naar uit.

Foto’s komen volgende keer.

Groetjes van Marie en Joop .

1. T.Kruis:
    7 september 2015
    Gelukkig dat jullie nog een plaatsje hadden op de camping.Hopelijk bij het vervolg van de reis meer geluk.Het is leuk al die Nederlandse namen daar.Je zou echt denken dat jullie in Zeeland zijn.Gr.Tineke en Kelvin.
  2. Coby Keus-de Ruijter:
    7 september 2015
    Heel veel plezier en geniet er maar van
  3. Isabella:
    7 september 2015
    Hi, Joop en Marie. Dat hadden wij ook de 1e keer Laborday. Gelukkig hadden wij alles hier gereserveerd, was maar goed ook alle Amerikanen hebben dan ook een vrij weekend.
    Geniet er maar van ik volg jullie wel.
    Gr Isabella
  4. Hetty de Goede:
    Hoi lieverds,
    Deze keer een moeilijke start van jullie vakantie.
    Maar Laborday is nu voorbij, dus het zal vanaf nu wel weer op rolletjes lopen.
    Veel plezier en geniet maar van jullie avonturen.
    Ik kijk weer met veel plezier uit naar jullie verslagen.
    Goede reis en Fijne vakantie! xxx
  5. Rika:
    Hallo Marie en Joop
    geen goede start maar gelukkig komt alles tocht weer goed heel veel genieten bij de watervallen ik hoop nog mooie foto s te zien maar dat komt wel goed gr Rika xxx
  6. Debbie:
    7 september 2015
    Je hebt in ieder geval die lange reis overleefd en hebt nu een super auto onder je kont en de boodschappen gedaan, dus nu hoef je alleen nog maar te genieten. Het gaat weer helemaal goed komen. Veel plezier.
    Groetjes Debbie
  7. Nel vroegop:
    8 september 2015
    Oeps dat was een moeilijke start, maar gaat vast goed komen. Heel veel plezier en ben voorzichtig! !!
  8. Sandra:
    8 september 2015
    Lieve Joop en Marie.
    Jammer van een niet zo'n beste start maar weet zeker dat het helemaal goed gaat komen.
    Wens jullie toch een geweldige vakantie toe en dat jullie natuurlijk heel veel leuks gaan meemaken xxx
  9. Bella:
    11 september 2015
    hoi hoi heel veel plezier