Eindelijk in de States

17 september 2010 - Tallulah Falls, Georgia, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Wat een reis. Was vorig jaar de trein naar Schiphol een probleem, nu gaf het esta formulier (de toestemming om naar Amerika te reizen) problemen.

We werden lekker weggebracht door Gerard (mijn zoon) en nog even lekker ontbeten  op Schiphol.  Keurig ingecheckt, er werd zelfs gezegd dat de toestemming in orde was. Daarna met ½ uur vertraging vertrokken naar Londen. Daar gelijk weer inchecken voor de vlucht naar Atlanta. De juf achter de balie zat met het paspoort te klooien en vertelde ons dat het esta formulier niet geaccepteerd werd. Het paspoortnummer klopte niet. Bleek ik in plaats een nul

( 0 ) een letter O te hebben opgegeven. Was niet te zien.

Dat was alleen op te lossen door op een computer een nieuw formulier aan te vragen.

Het halve vliegveld afgerend voor een werkende computer en geld om hem aan de praat te krijgen.

Toen het eindelijk was gelukt, was de inchecktijd al verstreken en dan nog door de douane en securety. Volledig buiten adem bereikten we de balie van ons vliegtuig. We waren met nog een stel de laatsten. Er werd nog op negen mensen gewacht. We konden nog mee maar het scheelde nog geen 5 minuten. Ik was de laatste die instapte, zitten en gelijk vertrekken, bijna ½ uur te laat. Scheelde toch een overnachting in Londen en een nieuwe boeking.

Nog meer dan een uur zitten stressen totdat de stewardess ons een wijntje kwam brengen om bij te komen.

Verder een goede vlucht gehad en om 19.15 uur plaatselijke tijd geland.

In de rij voor de douane en weer securety, werd ook onze koffer nog extra gechekt.

Uiteindelijk omstreeks 21.00 uur bij de autoverhuurder. Weer heibel wat al was betaald en wat niet, altijd hetzelfde.

Wel een mooie wagen, Chevrolet Impala, met een enorme kofferbak. Wennen weer even, in het donker, vreemde auto een tomtom die de weg niet kende ( nieuwe weg, oude kaart ) en vreemde weg.

Toch snel het hotel gevonden dat we hadden gereserveerd. Internetten lukte niet  helaas.

Om 24.15 uur uitgeput naar bed. Bijna 24 uur nadat we in Holland waren opgestaan .

Na matige nacht om 7.30 uur voor ontbijt bij Denny’s naast het hotel (incl bij hotelprijs).

Daarna de hele dag gewinkeld om onze reis op confortabele wijze te kunnen vervolgen. De grote achterbak is tocht niet groot genoeg voor zoveel koopgeweld, dus ook de achterbank ligt vol.

Ook de kaarten, toerboeken en campinggidsen gehaald bij AAA, al hadden we daar twee vestigingen voor nodig om alles compleet te krijgen, weer kilo’s papier dus.

Ook nu was er weer geen internetverbinding beschikbaar ondanks de stellige bewering dat er wifi internet was.

Vanmorgen 17-09 bij het ontbijtrestaurant eindelijk een verbinding met internet dus voor ons berichtje.

Alles zit weer in de auto en vandaat gaat de reis echt beginnen. Het is prachtig weer maar wel erg warm, het zal wel weer 30 gr worden. Lekker toch ??

Als we weer nieuws hebben dan horen jullie het zo snel mogelijk.

groetjes allemaal

bay bay

1. Joke & Michel:
    Heeey Marie & Joop,

Wat een gedoe allemaal, zat effe niet mee. Dat wijntje zal wel lekker gesmaakt hebben! :-) Wij wensen jullie verder een fijne vakantie , zonder hindernissen!
    Groetjes Joke & Michel
  2. Andre&Frieda:
    Jeetje Marie en Joop,
    Jullie zijn aardig op de proef gesteld wat een gestress niet normaal meer. Hier wordt je echt doodmoe van.
    Maar al dat gehol wel goed voor de conditie die zal je nog hard nodig hebben in jullie vakantie. Maar we hopen wel dat dit het was wat stress betreft. Nou mogen de leuke dingen komen. Vanaf nu alleen nog maar plezier en mooie dingen zien en mooi weer hebben.
    Luitjes geniet er van en we denken aan jullie.
    We horen graag van jullie.
    liefs Andre en Frieda.
  3. Wil van Haren:
    Hoi Marie en joop

Wat een pech hebben jullie gehad al met al is het toch nog goed gelomen.
    Ben blij voor jullie dat de verdere reis is goed gegaan .Geniet lekker van jullie valantie en ik hoor het wel weer als je terug bent ,ik zal proberen om jullie nog wat te volgen maar wij gaan morgen vroeg ook op vakantie en ik weet niet of daar in de buurt een intenet cafe is maar dat zoeken we wel op .
    Hele fijne reis nog verder en tot hoorens.

Gr Wil en John
  4. Peter.lisa:
    hoi mary&joop
    hoe gaat het daar ?
    als je nog wat leuks ziet hou we ons aan geboden.
    maak veel leuken foto's
    gr. peter.lisa.
  5. Marion jansen:
    Hallo lieve vrienden,
    Zojuist thuis gekomen van mijn dochter, (nee nog geen baby) jullie bericht ontvangen, en met mijn adem in jullie begin/reis/verhaal gelezen. Pfff....was een stress voordat je op de juiste plaats bent.Gelukkig doen jullie samen aan top/sport,
    wat een beproeving zeg,maar wat heerlijk dat jullie veilig zijn aangekomen.Ik ben ook zo opgelucht!
    Ik wens jullie verder heel veel plezier op jullie mooie rondreis door Amerika. Heel veel foto's maken hoor?! ik kijk er naar uit, en na jullie vervolg reisverslag.Tot horens! Wat een prachtig weer,het is jullie van harte gegunt,geniet ervan!
    Dikke knuffels liefs voor onderweg van marionxxx
  6. Piet Vr:
    18 september 2010
    Het zat je niet mee, een heel lange dag maar met het winkelen daarna ben je dat gauw vergeten. Bep en ik wensen jullie een heel fijne tijd en ,wat erg belangrijk is. Kom gezond weer terug!!!! Piet
  7. Rika:
    18 september 2010
    Zo dat was me wat zeg wat jullie allemaal al hebben meegemaakt maar gelukkig is dat hopelijk niet voor herhaling vatbaar ik wens jullie voor de rest van de vacanyie heel veel geluk en plezier toe en het weer is lekker zeg zorg goed voor elkaar en let op de weg groetjes en veel liefs van mij doei Rika
  8. monique:
    hallo marie en joop
    wat een ellende he maar gelukkig zijn jullie goed aangekomen hier gaat alles goed en mety brita ook
    ik lees nu net dit bericht want onze computer deed ook raar we gaan nu naar koos zijn verjaardag je moet de groeten hebben van jezus die staat nu achter mij doe ook de groeten aan joop en doe voorzichtig.
    groetje je nichtje
  9. gerard:
    19 september 2010
    Hoi hoi,

Het was juist zo gezellig met de reis naar Schiphol en het gezamelijke ontbijt. Jammer dat het in Londen een beetje tegen zat, snel vergeten en vakantie vieren!!!!
    Ik laat jullie nog via deze websate weten of ophalen tot de mogelijkheden behoord :)

Veel plezier!! en tot het volgende bericht!!
  10. Hilda en Aad:
    20 september 2010
    Er is ook altijd wat tegenwoordig als je naar Amerika wilt reizen, het belangrijkste is dat jullie er uiteindelijk toch gekomen zijn. Weer een ervaring rijker moet je maar denken, ga voorlopig lekker genieten wij zijn op voorhand jaloers. we zien jullie verdere verhalen met belangstelling tegemoet, veel plezier en tot dan.
    Hilda en Aad
  11. Nora:
    21 september 2010
    Hallo Marie en Joop,
    Hoe is het mogelijk dat jullie weer tegenslag hadden.
    Maar als alles nu maar goed blijf gaan,wordt het een mooie vacantie.
    veel groetjes Nora
  12. Toos Kemper:
    21 september 2010
    Ik heb van Nora jullie mailadres gekregen.
    Ik hoop,dat na al die toestanden,dat het verder `n hele fijne vacantie voor jullie wordt.
    Toos Kemper.
  13. Debbie:
    22 september 2010
    Hallo daar,
    gewoon snel vergeten hoor deze narigheid, je kwam daar voor je vakantie dus daar ga je nu lekker van genieten, toch? Je hebt nog een hoop voor de boeg en dat laat je lekker over je heen komen. Veel plezier
    Groetjes Debbie