Twee watervallen en de Smoky Mountains

22 september 2010 - Bowling Green, Kentucky, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. Bedankt voor julie berichtjes en jullie medeleven. We zijn het al vergeten hoor, die douaneproblemen.

De eerste reisdag is goed verlopen. Dwars door de drukke stad Atlanta naar het noorden.

Met behulp van Truus ( de tomtom ) de geplande weg gevonden.

In Buford, GA, de Mall of Georgia opgezocht. Een behoorlijk groot overdekt winkelcentrum. De winkels vielen tegen. Allemaal heel erg duur en ook niet onze smaak, zelfs Old Navy had geen kleding die ons beviel. Het kopen is dus beperkt gebleven tot een Starbucks koffie.

Marie wilde ook nog even naar de Aldi die daar in de buurt moest zijn, maar helaas, was niet  te vinden dus maar doorgereden naar de camping. Gelukkig had de Talulafalls campground nog plek al was het maar net.

Na het opzetten van de tent de BBQ aangemaakt en een heerlijke ribeye gebakken. Wat sla, komkommer en koolsla en het was weer een perfecte maaltijd.

Ook het fikkie stoken lukte weer.

’s Nachts wakker door een helikopter  die een hele tijd rond de camping cirkelde, naar later bleek op zoek naar een donkere man met tatoeages. Toch redelijk uitgeslapen opgestaan.

Naar het visiter center van het Talula  Falls Staatspark Er was een prachtige trail naar de bodem van de kloof, eerst 350 treden naar beneden naar een wiebelige hangbrug over de rivier, daarna nog eens 120 treden naar de oever van de rivier.

Als vervolg moesten we dwars de rivier oversteken via enorme rotsblokken en dan langs de rivier naar een tweede kleinere waterval.

We hebben even geprobeerd naar de overkant te komen en zagen ook jonge mensen tobben, daarom maar besloten onze botten er niet aan te wagen.

We hebben de mooiste waterval gezien en prachtige foto’s gemaakt.

Dus de 470 treden weer omhoog, we hebben het gehaald maar waren bekaf toen we boven waren.

In de auto weer een beetje uitgerust tijdens de rit door de Great Smoky Mountains naar Gatlinburg waar we camping voor twee nachten hadden gereserveerd.

De volgende dag het stadje bekeken, het aquarium bezocht, met de stoeltjeslift naar boven voor een prachtig uitzicht over de Smokies, veel gewinkeld en voortreffelijk gegeten in het Texas Road Hous.

Een lekker “rustig” dagje dus.

Afgesloten met een optreden van een bluegrass band die daar op een pleintje optrad. gelijk maar 3 cd's van ze gekocht voor in de auto.

De volgende dag, maandag, op weg naar Cumberland Falls bij Corbin in Kentucky.

Een prachtige weg, deels door de Smokies, via wegen binnendoor. Geen Innerstates dus.

Het duurt wat langer maar je ziet veel meer van het land.

De tent weer opgezet en BBQ aan.

Op dinsdag eerst de waterval bekeken. Dit keer gelukkig met de auto tot vlak bij de rivier en dan een korte trail met een paar trapjes.

Een schitterend gezicht het geweld van het water en de regenboog in het opspattende water.

Daarna verder naar Bowling Green. Met een uur tijdwinst want we passeerden de tijdgrens.

Een hotel opgezocht en eindelijk een Chinees Buffet gevonden waar ze crab legs hadden, Marie helemaal gelukkig, ze heeft er wel een kilo van op. Maar na veel tobben blijft daar maar een paar ons vlees van over.

Internet op de kamer lukte weer eens een keer niet. Gelukkig bij het ontbijt bij de receptie lukte het wel en kunnen we dit bericht versturen

1. Rika:
    22 september 2010
    gelukkig dat alles goed is gegaan wat een mooie foto;s prachtig die watervallen en het weer is ook mooi zo te zien aan jullie kleding veel plezier en maak er wat moois van knuffel van mij groetjes Rika
  2. Wil van Haren:
    23 september 2010
    Hoi Marie en Joop

Waar jullie nu zitten is ook een mooie omgeving met al die watervallen ziet er prachtig uit .
    Ik zie Joop zo kijken naar de kofferbak van "OEPS "
    waar zoeken we wat .
    Maar geniet er van en wij proberen de volgende keer weer te kijken waar jullie nu geweest zijn .

Gr uit het zonnige zuiden Wil en John
  3. Suzanne:
    23 september 2010
    Hoi Marie en Joop,
    Wat een gave foto's zeg, prachtig. Ik zie dat jullie morgen naar Nashville gaan. Nou, ik hoop dat jullie wel wat van de countrysfeer zullen proeven.
    Veel plezier hoor.
    Groetjes Suzanne
  4. Willie:
    24 september 2010
    Hey luitjes,

Ziet er goed uit allemaal.
    Mooie foto's!
    Bijzonder hoor met die regenboog.
    Veel plezier op jullie reis.

Liefs Rob en Willie