De laatste? canyons

13 september 2013 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hoe vonden jullie de foto’s? Het worden er wel veel he. Maar je blijft knippen hier.

10 september zijn we terug gegaan naar Zion National Park. We zijn daar in 2007 ook geweest maar daar was weinig van blijven hangen. Met de (verplichte) shuttlebus zijn we helemaal naar het einde van de kloof gereden en vandaar doorgewandeld tot we door de rivier niet verder konden. Je kon nog verder, maar dan door het water. Dat hebben we maar aan de jeugd overgelaten.

Daarna zijn we naar Page aan het Lake Powel gereden waar we de tent hebben opgezet voor twee dagen. Het  was een soort zandbak, dus toen het ging onweren zat alles al gauw onder.

11 september zijn we naar Antilope Canyon geweest, we hadden gelukkig op de camping kunnen reserveren want alle excursies zaten stampvol. Het gebied wordt geëxploiteerd door de Navaho Indianen en die verdienen er dik aan. Met een fourwheeldrive car werden we van de verzamelplaats naar de canyon gereden door een droge rivierbedding en dat ging niet echt voorzichtig. Sindsdien heb ik last van mijn rug.

De canyon was schitterend met zijn bizarre vormen, uitgesleten door de rivier. Gelukkig scheen de zon volop zodat alles goed tot zijn recht kwam.

Terug op de camping de BBQ aangemaakt en het vlees was net klaar toen er weer een onweersbui losbarste. Maar in de tent konden we alles droog naar binnen werken.

12 september vroeg de tent ingepakt (nog nat) en de Glencanyon dam bekeken. Daarna een boottocht over Lake Powel naar de Antilope Canyon. Een mooie tocht door de onder water gelopen canyon. Weer aardig wat foto’s gemaakt.

Straks gaan we door naar Monument Valley en Natural Bridge National Monument.

Maar dat lezen jullie de volgende keer wel.

Gr. Marie en Joop

1. Isabella:
    14 september 2013
    Hi, Wij gaan morgen weer terug vliegen. Wij wensen jullie nog een voorspoedige vakantie en hopelijk wordt het weer beter.
    Groetjes van ons.
  2. Marion jansen:
    Hallo lieve luidjes,
    Eindelijk een reactie van hier, uit een kledder nat Dordt.
    Daar wen je toch nooit aan al die regen, en zeker niet als je een heerlijk zonnig Croatie hebt verlaten.(4weken) Wij hebben een heerlijk rustige vakantie gehad. Dat is wat anders als ik jullie vakantie verhalen leest (wij waren erg lui) Wat een beleving allemaal, ik ben nog niet door de verhalen cq foto's heen, ik moet nog een hoop in halen, en het thuisfront is ook weer begonnen met lekkende wasmachien. Prachtige foto's heb ik al gezien, en wat spannend om ze te lezen. Jullie kunnen wel een boek uitgeven! Nogmaals bedankt voor de heerlijke hapjes,lekkers. Het kon nog net in de auto,en er ging geen dag voorbij of ik dacht aan jullie Mmmmm..zo lekker. Oeps...dat liet de weegschaal wel weten. Ik wens jullie nog een veilige vakantie toe en natuurlijk met beter weer.Goed weekend en tot horens.
    Liefs xxxxxxxxx van Marion en de groetjes van het thuisfront.
  3. Hilda en Aad:
    14 september 2013
    Foto's zijn geweldig, geeft een prima indruk van wat jullie zien en mee maken. Het is jammer dat je zoveel regen hebt, want de dikke mist die er in de Cannon hangt is goed te zien. Geniet maar lekker van wat er nog komen gaat, wij volgen jullie wel.
  4. Debbie:
    14 september 2013
    Wat moet dat geweldig mooi zijn om er gewoon zo tussen te zijn en het met eigen ogen te bekijken. De foto's zijn zo mooi.
    Fijne reis verder
    Groetsels
  5. Andre:
    15 september 2013
    Zo wat een mooie foto's wat een belevenis maken jullie geniet er maar van.We blijven jullie wel volgen hoor.Fijne reis verder.Gr.Andre en Maud
  6. Isabella:
    16 september 2013
    Howdy,
    Wat een mooie foto's, jullie hebben ook al veel gezien.
    Vandaag heb ik de onze ook al even snel doorgenomen
    (plm 1700) en Hans is de film op de PC aan het zetten, die ook wel een paar uur gaat duren.
    De 1e dans avond zit er al weer op.

Goeie reis verder en we blijven jullie volgen
    Gr. Isabella