Nebraska door.

23 juni 2019 - Sioux Falls, South Dakota, Verenigde Staten

Hallo Luitjes,

leuk jullie reacties te lezen, zowel hier als op Marie's facebook.

In Valentine een mooie camping gevonden met een lekkere douche zelfs, luxe als je steeds in de natuurparken staat. Op weg naar onze volgende bestemming een museum bezocht over de verovering van de USA heel leerzaam.

We wilden over de weg  us12 naar Niobrara state park gaan maar name per ongeluk de us 20, minder mooi. dus via een omweggetje terug naar de geplande weg. De staat Nebraska bestaat voor een groot deel uit zandheuvels, net hoek van holland maar dan een paar honderd kilometer. Halverwege onze rit stonden we voor een wegafsluiting  en werden we omgeleid, juist natuurlijk naar de us 20, 29 mijlen.

Om toch bij onze camping te komen allerlei weggetjes om in Niobrara te komen. Ze waren daar bezig met een paar bruggen te herstellen die door vloed weggeslagen waren. Helaas lag ons staats park aan de andere kant van de rivier. Op goed geluk verder gerede en in een dorpje Crofton stond een bordje camping, maar niet te vinden bij navraag verwees een politieman na overleg met de burgemeester ons naar het dorpspark waar uitstekende voorzieningen aanwezig waren We waren maar wat blij en zijn gelijk maar bij de dorpskroeg lekkere garnalen gaan eten.

Vandaag zijn we aangekomen in Sioux Falls waar we een KOA camping vonden na inchecken naar de watervallen gereden en met shuttlebusje naar het centrum gegaan. We wilden daar naar een festival maar het leuke deel was in de avond. Na een chinees buffet besloten we om het festival maar te laten zitten en naar de camping terug te gaan.

Morgen gaan we richting Desmet om naar een locatie van Little House Of The Prairie te gaan we hopen te slapen op een mooi staats park in de buurt.

Hoe dat was lezen jullie de volgende keer.

Groetjes van Marie en Joop

1. Hilda en Aad:
    23 juni 2019
    We genieten van al jullie avonturen en het lekkere eten wat jullie vervolgens gaan nuttigen.
    Groetjes, Hilda en Aad
  2. Hetty de Goede:
    25 juni 2019
    Na zo veel omleidingen en omzwervingen zien jullie toch wel heel veel moois! Heel avontuurlijk! En gelukkig zijn er heel veel plaatsen, waar jullie heerlijk kunnen eten 🍤🍤🍤🍷🥂
    Veel plezier en geniet er van! 👍😃
    Groetjes en nog een fijne reis. Hetty 😘😘😘
  3. Trijntje Kruis:
    30 juni 2019
    Leuk om al jullie belevenissen te lezen en de foto's te bekijken.Goede reis verder en hopelijk ook mooier weer.