Weer in Arizona

27 september 2013 - Douglas, Arizona, Verenigde Staten

Hallo Luitjes,

Even een verhaal waarin we eigenlijk niets te melden hebben. Ja, we hebben de laatste dagen de olieindustrie aardig gespekt, ruim 900 mijlen gereden. Dus elke dag weer naar de pomp om voor zo’n $ 35 te tanken.

En we haalden deze dagen twee uren tijd in door tijdzones en zomertijd.

25 september zijn we van San Antonia nog even langs Fredericksburg gereden, een door Duitsers gesticht stadje met een historisch centrum met alleen maar winkeltjes, best leuk.

Op weg naar El Paso via de Interstate 10 moesten we ruim 80 mijlen verder rijden dan gepland om een overnachtingsplek te vinden. Het werd een RV-park in fort Stockton, waar we de tent konden opzetten. Er was een kantine bij waar een van oorsprong Duits echtpaar, 53 jaar getrouwd, een heerlijke gestoofde rib met snijbonen en aardappelpure voorschotelde.

26 september eerst even bij het fort gaan kijken maar dat stelde niet veel voor.

Al vroeg in de middag vonden we een motel in El Paso. Na inchecken zijn we naar Saddleblanket gereden, twee enorme hallen met alle mogelijke spullen. Van Indianenkunst tot enorme meubelen die bij ons niet in huis zouden passen. Als we toch eens meer ruimte in de koffer hadden.

27 september eerst naar Down Town van El Paso gegaan, weer heel veel winkeltjes met dezelfde spullen. Maar wel erg goedkoop allemaal.

Na weer een hele lange, eenzame en wat saaie weg (niet echt goed gegoogled?) bereikten we Douglas, een grensplaatsje, waar we via het toeristenbureau een leuk motel vonden met goed werkend internet.

De eerstkomende dagen willen we zo veel mogelijk kamperen, het weer is er nu naar en we hebben het wel gemist. Komen de houtskoolbriketten en de andere spullen misschien ook op.

Heel veel groetjes van Marie en Joop

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hilda en Aad:
    29 september 2013
    We zijn een beetje jaloers op het mooie weer, al hoewel het hier niet slecht is maar een stuk frisser dan bij jullie.
    Geniet nog maar lekker, voordat jullie gaan afbouwen.
    groetjes, Hilda en Aad
  2. Hetty de Goede:
    1 oktober 2013
    Hoi, eindelijk goed weer ! Dat hebben jullie wel verdiend !
    Geniet er nog maar van, en veel plezier !
    Ik geniet van jullie prachtige verhalen en leuke en mooie foto's.
    Groetjes ....
  3. Marion jansen:
    1 oktober 2013
    Lieve schatten,
    Het is weer even geleden om jullie een reactie te geven.
    Het is er helaas niet eerder van gekomen, en jullie gaan maar als een speer!
    Wat een prachtige verhalen, en mooie foto's wederom genoten vanuit Dordrecht.
    Het is jammer dat ik jullie geen foto kan sturen, ik was vorige week even bij Marie in de straat,(voor de deur) en de mooie struik met meloen of kalabassen. Een mooi groen tapijt voor jullie deur.(helaas geen rode loper) Met hier en daar leuke vruchten,hopelijk ligt het er nog als jullie thuis komen, en ze de grote hebben laten liggen, groeide die tegen de muur naast de deur? haha die ligt nu over het straatje, door de zwaarte is die natuurlijk van de muur gekomen, wel een apart gezicht, ik wilde donderdag weer even gaan kijken hoe het er na een week weer uitzie.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier, en idd hier is het best zonnig, maar erg fris, vooral op de fiets, en tegen de avond.
    Heel veel liefs en geniet er nog lekker van.XXXXXXXXXXXXXvoor onderweg
  4. Marie:
    2 oktober 2013
    Hoi marion lief dat je zo,n heel verhaal heeft geschreven. Beninderdaad hoe het met de pompoenen gaat. Het schiet alweer aardig op, nu nog rwee keer in mesa en dan3 x in een motel. Alle verhalen ga je horen, gr.marie
  5. Rob en Willie:
    2 oktober 2013
    Hoi Marie en Joop,
    Mooie billen hoor Marie haha ;-) en wat fijn dat jullie zo'n goed weer hebben en lekker genieten. Misschien een idee ...laat een container overkomen met spullen ;-) Fijne vakantie! X