San Antonio, Texas

24 september 2013 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van ons uit San Antonio, TX.

22 september op weg naar San Antonio, het verste punt van onze reis. We waren er al vroeg en motel 8 had nog kamers beschikbaar, met een king bed dus we zijn elkaar weer kwijt vannacht.

We zijn daarna doorgereden naar Gruene, een oud dorpje gesticht door Duitse immigranten. Er bleek een market day te zijn dus dat pakten we mooi mee. Een voordeel was dat de oudste danshal van Texas open was en er werd nog goede muziek gespeeld ook. Na een pilsje hebben we het dorp bekeken

De markt viel tegen, alleen een paar kramen met kunstvoorwerpen, wel leuk maar niet iets voor ons. In een tuin in het dorp klonk muziek en er was een eettentje. Met een broodje bratwurst met zuurkool hebben we gezellig zitten luisteren naar de band. Van Duitse schlagers tot country.

23 september was weer een dagje van geschiedenis en cultuur.

Eerst naar de Buckhorn Saloon en museum. Nog nooit zoveel opgezette dieren bij elkaar gezien, zelfs van soorten waar we nog nooit van hadden gehoord. Er hoorde ook een Western Ranger museum bij, wat natuurlijk meer bij ons paste. Ontzettend vermoeiend dat geslenter door de musea.

Daarna door naar de Alamo, de oude missiepost waar zich in 1836 de battle of the texas freedom afspeelde. Die door de Texanen werd verloren, logisch, 200 man tegen een paar duizend Mexicanen. Later werd dit in een andere strijd rechtgezet en werd Texas een vrije staat.

Een prachtige wandeling gemaakt over de River Walk, net of je in Venetie bent. Met een enorme bisonburger werd dit afgesloten, met een heerlijke sangria erbij, het was tenslotte happy hour.

Tenslotte een boottochtje door de kanalen van de River Walk.

Op ons tandvlees haalden we nog net de auto. Wat een schitterende dag.

24 september. Begonnen op de Market Square. Wel een andere markt dan wij hadden verwacht, alleen maar souvenirwinkels. Twee hallen vol, bijna alleen maar Mexicaans spul. Schitterend allemaal maar frustrerend als je naar Nederland moet en de koffers al vol zitten. Telkens kijken we elkaar aan en zeggen kan het nog mee? Meestal is het nee maar soms kunnen we het niet laten.

Daarna toch weer naar de River Walk, en het grote winkelcentrum daar.

Bij hetzelfde restaurant een heerlijke ribeye gegeten en het was weer happy hour!!!!!

Nog even rond gelummeld tot het donker werd, maar er was geen feestverlichting en de live muziek beperkte zich tot een groep Mexicanen die alleen een nummer speelden als je vooraf de tip betaalde. Daarom de parkeergarage maar opgezocht en naar het hotel om onze belevenissen en de foto’s op de computer te zetten.

Morgen heerlijk uitrusten in de auto als we weer richting El Paso gaan. De I 10 af gedurende twee dagen, cruisecontroll aan en maar hopen dat er nog iets leuks te beleven valt.

Tot het volgende verhaal en nog bedankt voor de leuke reacties.

Groetjes Marie en Joop

1. Hilda en Aad:
    25 september 2013
    Het is heerlijk, om al die zon te zien op jullie foto's van de laatste dagen. Het ziet er weer geweldig uit.
    We genieten met jullie mee.
  2. Rob en Willie:
    26 september 2013
    Hoi vakantiegangers,
    Klinkt goed allemaal en de foto's hartstikke leuk!
    Geniet nog maar lekker van jullie vakantie. Voor jullie het weten zijn jullie weer thuis! Dus ...heel veel plezier! X