De golfkust

7 oktober 2010 - Apalachicola, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Sneller dan verwacht weer een verslagje van onze reis.

Na ons vertrek uit New Orleans, dinsdag 5-10, via de us 90 naar het zuiden gereden en daarna zo dicht mogelijk langs de kust naar het oosten.

In Mobile, AL, was een mardi grass museum, dus dat wilden gaan bekijken. Nou mooi dat het dicht was op dinsdag. We bekijken het wel in Limburg of Braband.

We een prachtige weg gereden, mijlen lang pal langs de golfkust met spierwitte zandstranden, door bossen en toeristendorpen.

Vandaag door drie staten gereden, louisiana, Mississippi en Alabama.

Via een lange betonbrug bereikten we onze bestemming, Dauphin Island.

Daar een mooie camping gevonden

Het enige wild vandaag waren een paar verwilderde katten, veel eekhoorns en ’s avonds een paar wasbeertjes.

Vandaag, woensdag 6-10 ( al drie weken weg !! ) eventjes gewandeld naar een moeras.

Daarna naar de veerpont die ons naar het volgende eiland zou brengen, ruim een half uur varen.

En zowaar heel even twee dolfijn die naast de boot opdoken, te snel voor een foto.

Verder erg veel olieplatforms en boortorens voor de kust. Van de BP tot nu toe geen olievervuiling gezien gelukkig.

Langs de kust naar onze geplande bestemming, Apalachicola, FL.

Er was geen camping te vinden maar gelukkig wel een hotel, met internet (al is het erg traag )

We kwamen pas laat aan want het was een flinke rit en we passeerden ook nog eens de tijdgrens, dus een uur inleveren.

Op aanraden van de hoteleigenaresse naar een seafood restaurant gegaan. Heerlijke oesters en gegrilde gamba’s, Marie een pasta met garnalen, een voortreffelijke Merlot erbij, dat is genieten.

Morgen een lange rit naar Silver Springs.

Of we dat hebben gehaald horen jullie nog.

Heel veel groetjes van Marie en Joop

En bedankt voor de reacties, erg leuk dat jullie ons zo volgen.

1. Marion jansen:
    Goedemorgen lieve reizigers,(toppietop)
    Wat een mooi luxe leventje, tja wat gaat de tijd snel, alweer 3 weken. Bedankt Marie voor de felicitatie voor mijn pas geboren kleinzoon (Santiago) vond het echt leuk, omdat je zo ver weg bent.De geboorte is prima gegaan, het is een lekkere baby van 37,30gr.51cm lang.
    Vanmiddag beetje kramen en genieten van dat die knul (mijn 4de)
    jammer dat ik je geen foto op kan sturen.Maar die houd je tegoed.
    Wat een fantastiche reis maken jullie toch, en wat fijn dat ik mee mag reizen, en kan mee genieten van jullie avonturen.
    Gelukkig niet de weg kwijt bij dat moeras..getsie..blijf maar lekker ver daar daarvan.Of hebben jullie trekhaak/touw? hahaha)
    Jullie ook bedankt voor de schitterende foto's!Heel veel reisplezier met vandaag de langerit naar Silver springs.
    Ben weer heel benieuwd naar jullie vakantie verslag.Proost! met een lekkere Merlot, die neem ik vanavond: op jullie gezonheid!
    Voor onderweg xxxxxxmarion
    Ps Oma gaat vandaag weer op kraamvisite, het zonnetje komt hier langzaam opgang.
  2. Rika:
    7 oktober 2010
    Ja dat is zeker snel dat komt omdat jullie 3staten tegelijk zien op een dag knap hoor ik vindt het allemaal fantastich wat jullie allemaal meemaken blijf bij het moeras vandaan he knuffel en groetjes van mij
  3. monique:
    7 oktober 2010
    zo kom je nog ergens (denk aan de lijn)hmmmmmmmmmmmmm
  4. Hilda en Aad:
    7 oktober 2010
    Kijk uit voor moerasgebieden, want je weet dat daar krokodillen leven toch ? ken je dat verhaal van dat domme blondje die schoenen wilde hebben van krokodillenleer ? In de winkels vond ze ze veel te duur en besloot om ze zelf te gaan vangen, maar nadat ze de 8e op de wal had liggen en de negende uit het water trok kreeg ze zo de pest in; want zei ze alweer één zonder schoenen. Zo zie je maar weer, altijd voorzichtig blijven. Rij voorzichtig en tot jullie volgend verhaal. Groetjes, Hilda en Aad