Vermoeiend maar erg leuk New Orleans

5 oktober 2010 - Dauphin Island, Alabama, Verenigde Staten

Hallo Luitjes,

Vandaag, maandag 4-10, de laatste dag New Orleans.

Een leuke stad maar je wordt er ontzettend moe van.

We hebben wat afgeslenterd.

Maar om ons verhaal te vervolgen, vanuit Natchez  via de us 61 richting zuiden.

Eerst kwamen we nog de overblijfselen van een oude Indiaanse nederzetting tegen, met een klein museum. Toch weer cultuur vandaag.

Kwamen we ook nog een Belgisch stel tegen dat voor het eerst in de USA was en ook nog nauwelijks Engels sprak. Knap hoor om dan toch overal te komen.

Was weer lekker kletsen en we hebben ze nog wel wat bij gebracht.

Daarna nog het beroemde restaurantje in de vorm van Creoolse vrouw gefotografeerd.

Voor de ontmoeting met New Orleans hadden we gekozen voor de enorm lange brug over het Lake Pontchartrain, er kwam geen einde aan, maar wel indrukwekkend.

Ons hotel was al gereserveerd dus lekker ontspannen rijden.

’s Avonds nog even met de auto de binnenstad verkend en Gretna gereden om aan tickets te komen voor het festival van zondag. Dat bleek dus niet nodig..

Op zaterdag 2-10, eerst de auto geparkeerd voor de hele dag ( $ 18 ) en naar French Market.

Een heleboel kraampjes met vooral souvenirs. Best leuk.

Verder het hele toeristische gebeuren.

Eerst naar het VooDoo museum, heel erg klein maar wel leuk, vandaar naar de bijzondere begraafplaats, St.Louis cemetery, waar ook de VooDoo koningin van New Orleans Marie  Laveau begraven is in zo’n typische bovengrondse tombe.

Daarna verder door French Quarter, Jackson Square met z’n kunstenaars, St.Louis Cathedral, enz.

Lekker gegeten in Bourbon street en daarna lekker van het sfeertje van deze straat genoten.

Heel veel muziek gehoord in vele stijlen, blues, rock, zijdeco, jazz, zelfs country. Alleen cajun muziek was heel erg mager vertegenwoordigd.

Helemaal versleten kwamen we weer bij de auto aan.

Zondag dan het Gretna fest, een plaatselijk festival. Een half dorp afgesloten voor 7 podia met bands, een kermis, German Beer Garden, Italian Village. Heel erg veel eet- en drinktentjes en nog veel meer kraampjes op de “braderie”.

Weer de hele dag slenteren dus en weer heel veel muziek.

’s Avonds op het hoofdpodium aan de rivier eerst de Charley Daniels Band ( bleek niet echt onze muziekstijl ) en als laatste een optreden van Blake Shelton (beregoede muziek, oa some beach en all my ex’es live in Texas )

Al met al een zeer geslaagde dag, maar wel weer heel erg moe van het geslenter.

Vandaag, maandag, had ik bezworen geen stap meer te wandelen.

Met de auto door Garden District gereden met zijn kapitale huizen van de planters van vroeger.

Toch nog even de begraafplaatsen Lafayette 1 en 2 bezocht.

Roept Marie “ ik wist niet dat je hier familie had “, en ja hoor op een tombe Scheuerman, zonder ‘i’ dus maar wel heel bijzonder.

Doorgereden naar de wijk Algiers, waar een Mardi Grass museum zou zijn. Het zag er zo afgrijselijk uit dat we het maar lieten zitten.

Met de pont de rivier overgestoken, en ja hoor, een mall, Riverwalk, nou probeer Marie daar maar uit te houden. Weer winkelen dus, en daarna nog langs de rivier gewandeld. Het was wel fris vandaag met een stevige wind.

Na nog even een K-mart te hebben bezocht voor wat kleding, terug naar het hotel.

De hele oogst aan inkopen tot nu toe bij elkaar gelegd en in een koffer gestopt. We zullen er flink de rem op moeten zetten. Al die kleine dingetjes samen is toch wel een hele berg.

Morgen trekken we weer verder en hebben niets meer besproken.

Zodra we weer ergens internet hebben horen jullie weer van ons.

Groeten van Marie en Joop

1. Andre&Frieda:
    5 oktober 2010
    Hoi Marie en Joop,
    Soory dat ik zo laat reageer maar wat beleven jullie leuke dingen.
    Ik ga gauw het volgende bericht lezen.
    geniet er van en schrijf het ons hartstikke bedankt.
    liefs Andre en Frieda.
  2. Hilda en Aad:
    6 oktober 2010
    Het is wel erg intensief wat jullie doen, geweldig want je ziet ontzettend veel en je maakt ook veel mee; maar vakantie betekend ook lekker relaxen heb ik jullie nog niet over gehoord ( geeintje ). Geniet er maar lekker van, wij genieten hier met jullie mee.
    Groetjes, Hilda en Aad
  3. Rika:
    6 oktober 2010
    Hallo Marie en Joop
    Nou nou dat is nogal wat he wat jullie daar allemaal zien schitterend en ook hele lange wandelingen zitten erbij doen jullie het een beetje rustig aan en zeker interesant dat je je eigen naam nou ja bijnategen komt dat is wel heel erg apart ik zie wel wat een zooitje op die marktjes dus lekker snuffelwen Marie en niet te veel kopen het moet ook allemaal mee terug en dan zijn je koffers te zwaar ik hoop dat jullie nog heel veel mooie dingen zullen zien knuffel van mij groetjes Rika
  4. Nora:
    8 oktober 2010
    Hallo Marie en Joop
    Schitterend wat jullie allemaal meemaken en gezellig om het belgische stel tegen tekomen om mee te praten.
    Als ik het zo lees,zijn jullie koffers dadelijk te klein, om er alles in te krijgen.Nog veel plezier en geniet er van.liefs nora