Lancaster, Amish county en markten

30 juni 2012 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hallo vrienden,

Hier een van de laatste verhalen van deze reis vanuit de USA.

We naderen nu echt het einde van onze vakantie.

Woensdag 27 juni doorgereden naar het zuiden. Een rit binnendoor die wel leuk was om te rijden , maar geen leuk fotomateriaal of verhalen opleverde.

We eindigden in motel Econolodge.

Donderdag 28 juni was het een korte rit naar Lancaster, PA., waar we voor drie nachten een Super 8 motel boekten, om de omgeving eens rustig te bekijken.

’s Middags naar een farmers markt waar ook veel Amish (een gelovige bevolkingsgroep die alle luxe afzweren en ook geen elektriciteit afnemen en geen auto’s hebben maar koetsjes) hun waren verkochten.

Daarna naar Intercourse waar erg veel leuke souvenirwinkeltjes waren. Gelukkig mogen we maar 23 kg mee in het vliegtuig nemen anders bleven we kopen.

Het waren wel weer hele afstanden om te rijden.

;s Avonds lekker gegeten, smorgasbord, lekker Amerikaans.

Vrijdag 29 juni eerst een Amish farm bekeken en nog wat opgestoken over hun levensstijl.

Ze zien er allemaal hetzelfde uit met dezelfde kleren, haardracht en kapjes.

Ze blijken wel elektriciteit te gebruiken, maar wekken dat zelf op met generatoren. Verder veel wind en waterkracht op een simpele manier.

Daarna naar Bird-In-Hand gereden, waar ook een mark was en wat leuker dan die van gisteren.

Hier ook de magneten van de staten waar we doorheen gereisd zijn gescoord, zijn nu weer helemaal bij.

Om de dag ervoor te compenseren nu maar bij KFC langsgegaan.

Een domper was vadaag dat we onze BBQ zijn kwijtgeraakt, we weten niet hoe. Mogelijk op het dak van de auto laten staan. Maar gelijk een goedkoop BBQ-tje gekocht voor de laatste dagen.

’s Avonds een flinke onweersbui, gelukkig in een motel.

Zaterdag 30 juni weer een marktdag. Een vlooienmarkt dit keer. Een enorme hal met allemaal standjes, steeds weer leuk om te zien en er doorheen te lopen, en airconditioned. Buiten was het meer dan 30º. Ook buiten stonden nog een groot aantal kramen

Daarna nog een woonwinkel ingegaan, weer allemaal dingen die je bij ons niet ziet.

Morgen gaan we iets ten zuiden van Philadelphia een camping opzoeken voor twee nachten en de stad bekijken.

Daarna weer naar New York City voor de laatste dagen.

Als we weer thuis zijn volgt het slot van het verhaal.

Dus tot dan.

Heel veel liefs van Marie en Joop

1. Debbie:
    1 juli 2012
    Hallo Marie en Joop, niet te geloven zeg dat deze vakantie alweer bijna om is, wat gaat dat snel. Maar jullie hebben er wel alles uitgehaald wat mogelijk was. Zo veel gedaan en gezien. Hoeveel kilometers heb je eigenlijk afgelegd in de afgelopen paar weken?
    Nou probeer alles weer netjes in je koffer te krijgen (ik ben benieuwd of dat lukt) en ik wens jullie nog een paar leuke laatste daagjes en een geweldig goeie reis terug naar huis.
    Groetjes van Debbie
  2. Adri:
    1 juli 2012
    Idd weer een leuk verhaal en die Amish mensen ik dacht dat dat iets uit vroegere jaren was maar het bestaat dus nog steeds! Hoe kun je nu een BBQ kwijtraken???? Denk aan het overgewicht van je koffer want je moet behoorlijk uit de portemonnee en dat zou zonden zijn na zo'n prachtige reis. De tijd vliegt echt voorblij - een behouden thuiskomst en een goede vlucht terug.
  3. John en nel:
    1 juli 2012
    Hi Pa en Marie, jullie hebben heel veel beleefd en gezien in die 4 weken, nu laatste weekje genieten nog en veel plezier. Hebben jullie m'n Apps nog ontvangen ?? Liefs John en Nel xx
  4. Rika:
    4 juli 2012
    Hallo Marie en Joop Jammer he het einde is bijna nabij en leuk dat ik jullie laatste bericht 8 keer ontvangen hebt zeker een [grapje ] ik hoop dat jullie ook een fijne terug reis hebben en dan even lekker uitrusten als dat kan lieve groetjes van mij Rika
  5. Hilda en Aad:
    8 juli 2012
    Hallo Marie en Joop, zoals al jaren het geval is hebben we weer genoten van al jullie verhalen en foto's. De Amish zou ik ook wel eens willen ontmoeten, zo het wereldse blijven afwijzen dan moet je toch sterk in je schoenen staan. We wachten op jullie laatste verhaal, goeie reis naar huis en tot dan.
    Groetjes, Hilda en Aad
  6. Anja Goedhart:
    9 juli 2012
    Hallo Marie en Joop weer genoten van jullie foto's en reisverslagen. Petje af voor zo'n onderneming. Bij ons gaat alles goed, laatste kuur over 10 dagen en daarna een paar weken rust. Behouden thuiskomst en we zien elkaar! Groetjes Anja
  7. Bella:
    11 juli 2012
    joop en merie goede reis terug veel liefs bella