Route 6, Penncylvenia

26 juni 2012 - Wilkes-Barre, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hi allemaal,

Hier het vervolg van de story.

Zondag 24 juni vanuit de camping bij Erie,PA op zoek naar Route 6, de eerst oost-west verbinding van Amerika. Hij liep vanuit Cape Cod (waar we hem al waren tegengekomen) helemaal naar de westkust.

Het viel nog niet mee om op de goede weg te komen, Truus (TomTom) gaf aan  dat er een gravelweg in de route zat en de navigatie op Marie’s telefoon gaf steeds een andere weg aan dan Truus. Wel discussie dus, maar uiteindelijk kwam het natuurlijk wel goed. We hebben ook nog kaarten en die geven het meest juiste beeld.

Redelijk op tijd vonden we een camping in het Chapman State Park, een recreatiegebied rond een stuwmeertje.

Een prachtige plek uitgezocht langs de bosrand, de tent opgezet en de BBQ aangemaakt.

’s Avonds bij het vuur nog wat marshmallows laten smelten.

Maandag 25 juni maar niet zo vroeg opgestaan. Het had  ’s nachts behoorlijk geonweerd met heel veel regen, heerlijk om in te slapen.

Alleen hadden we er niet op gerekend en hadden een heleboel dingen die niet nat mochten worden buiten laten staan. Gelukkig viel de schade mee en zelfs het hout en de kolen waren nog bruikbaar.

Wel besloten om nog een nachtje te blijven en de omgeving te verkennen.

Eerst naar de Kinzua Bridge, eens de langste en hoogste spoorbrug ter wereld. Nog als recreatietrein in gebruik tot 2002. Maar een F1 tornado blies het gevaarte omver.

Een gedeelte is herbouwd.

Dan via een prachtige weg naar de Kinzua dam. In het stuwmeer, tegen de dam aan een grote hoeveelheid vissen, leuk om te zien, maar het jonge eendje dat er tussenin was gekomen was danig in paniek.

Terug op de camping weer een BBQ maaltijd, maar wel met groenten en aardappelpuree.

Dinsdag26 juni zij we de Route 6 verder afgereden tot het punt dat we gepland hadden, Tunkhannock, zo’n 6 uur rijden.

Een leuke en mooie weg om te rijden, door heel veel dorpjes en stadjes en heel veel bos.

Er was steeds wel wat te zien.

Daarna nog een uurtje naar het zuiden gereden naar een Days Inn hotel dat we hadden opgezocht.

En natuurlijk met WiFi zodat we jullie weer op de hoogte kunnen brengen van onze reis.

Het China buffet dat we vonden viel natuurlijk tegen na de ervaring in Niagara Falls.

Morgen gaan we verder naar het zuiden, we weten nog niet waar we slapen maar dat zien we wel.

We hopen dat jullie het weer een leuk verhaal vonden met goede foto’s

Heel veel liefs en groeten van Marie en Joop.

1. Adri:
    27 juni 2012
    Wederom een leuk verhaal, jammer van de regen die jullie steeds treffen, maar die hards zoals jullie laten zich daar niet van de 'weg' brengen! Grappig zoals Joop met een mijnwerkerslamp op zijn hoofd bij het kampvuur zit wat een uitvinding was dat toch. Nou weer veel plezier en tot het volgende verhaal. Greetz
  2. Hilda en Aad:
    27 juni 2012
    De Niagara was een stuk spannender natuurlijk maar ook nu kunnen we weer genieten van jullie verhaal. Overigens is een kennis van me net terug uit Amerika, die is met een groep op de motor een Harley natuurlijk de hele Route 66 afgereden. Begonnen in Chicago tot met Santa Barbarra in Californie. Moest ik aan denken toen ik jullie verhaal las. Overigens de ene Chinees is de andere niet, dat blijkt nu wel weer.
    Groetjes tot het volgende verhaal.
    Hilda en Aad
  3. Rika:
    27 juni 2012
    Zo dat was weer heel spannend ik kan dadelijk ook Amerika zonder dat ik er ben geweest geweldig hoor dat we het allemaal mee kunnen beleven lief dat jullie ons weer van alles vertellen en natuurlijk die mooie foto;s nog een fijne reis verder en dat jullie nog veel avontuurtjes mogen meemaken daar houden jullie wel van toch groetjes van mijn en tot het volgende verhaal xxxknuffel voor beidenxxxxxx
  4. Lea en Leszek:
    27 juni 2012
    Vandaag eindelijk jullie verhalen weer gelezen en foto's bekeken, ziet er allemaal super uit.Wat zijn er toch nog prachtige dingen op deze aardkloot, jammer dat we het naar de kl....n (excusez le mot) helpen met z'n allen. Geniet er van .... maar dat advies hebben jullie niet echt nodig! Hou je haaks xxxx