Nashville verlaten en whisky geroken

26 september 2010 - Scottsboro, Alabama, Verenigde Staten

Hallo,

Hier weer de laatste belevenissen.

Zaterdag, 25/9, eerst naar Henderson, TN gereden naar de plek waar Johnny Cash is begraven,  samen met zijn vrouw June Carter.( goede tip Joke enMichel )

Toch bijzonder om bij de steen van zulke bekende artiesten  te staan.

In het Memorial, een gebouw met een enorm aantal gedenkstenen aan de wanden, kwamen we nog de gedenksteen van Johnny Russel tegen. Een countryartiest die Marie nog heeft zien optreden in Nashville.

Op weg terug naar Nashvillle nog de Mall van Rivergate bezocht, niets gekocht daar.

Wel bij Trail West (country store) en Old Navy .

Nog een tijdje rondgekeken in een grote Haloween winkel, schitterend wat ze er daar allemaal voor verzinnen.

Weer terug in Nashville wat CD’s gekocht bij Ernest Tubb in Music Valley.

geweest, net als veel andere winkels.

’s Avonds naar de Wildhorse Saloon, eerst heerlijk gegeten, daarna een linedansje geleerd

(erg eenvoudig) en een dansje gedaan. Het was verschrikkelijk druk op de dansvloer dus ons verder maar beperkt tot luisteren naar de band die optrad, Brother Trouble.

Hoe later het werd hoe “moderner” de muziek werd (gillende elektrische gitaren). Niet bepaald onze smaak.

Daarom maar opgestapt en nog een rondje Broadway gelopen. De muziek die uit al die kroegen schalde stemde ons ook niet vrolijk. Het had werkelijk niets met countrymuziek te maken.

Als het maar een hoop herrie maakte was het kennelijk goed.

Redelijk afgetaaid kwamen we weer in het hotel terug.

Op zondag 26/9 zijn we eerst naar Lynchburg gereden om de Jack Daniels whiskyfabriek te bezoeken. Er was een leuke tour door de fabriek maar helaas konden we de whisky alleen ruiken en niet proeven.

Ook in het dorp was vandaag geen drank te koop, wetten hè.

Wel erg veel souvenirwinkeltjes waar ze Jack Daniels spulletjes verkochten.

Op weg naar onze bestemming, Scottsboro, AL, ging het even mis.

We hadden de route uitgestippeld, maar ook Truus ingesteld. Die twee liepen niet gelijk helaas. Daardoor misten een geplande afslag en stuurde Truus ons via een enorme omweg.

Daarom omgekeerd en op de kaart een ander weg opgezocht en daarna Truus weer ingesteld.

Die stuurde ons een weg in die steeds smaller werd, overging in gravel en tenslotte eindigde in een overgroeid bospad. Dat ging ons iets te ver.

Na vier keer steken konden op het smalle weggetje keren en terug gaan naar de begaanbare weg. Gelukkig hadden we net getankt anders hadden we echt een probleem gehad.

Via een zekere route zijn toch op de plaats van bestemming aangekomen en het gereserveerde hotel opgezocht.

Wel veel erg mooie wegen gereden, zelfs de verkeerde maren mooi.

Vanmiddag wel de eerste regen gehad maar verder nog steeds schitterend weer.

Morgenochtend naar het Unclaimd Bagage Center en dan weer naar de natuur

Zodra we weer internet hebben horen jullie weer van ons

Groetjes van Marie en Joop

ps. helaas krijg ik de foto's niet in de goede volgorde op de site, maar ik blijf proberen

1. Joke & Michel:
    27 september 2010
    Hai Joop & Marie, ja inderdaad een bijzonder gevoel hé om bij de steen van Cash enzo te staan. Wat een geluk dat jullie getankt hadden, Truus was echt even de weg kwijt! Je zou daar maar staan. Nu werd het een puzzelrit :-) Veel plezier verder en hopelijk gaat Truus zich weer beter gedragen. Groetjes
  2. monique:
    27 september 2010
    als je verdwaald kan je altijd nog je tent pakken (toch)
  3. Wil van Haren:
    Hoi marie en Joop

Het hele gebeuren bij Jack Daniels hadden wij jullie ook kunnen vertellen,wij vonden het ook jammer dat je alleen maar dronken kon worden van de lucht.
    Het sinasappel drankje aan het einde van de toer vonden wij ook niet zo bijzonder,maar het was een onvergetelijke toer.
    Zijn jullie nog langs de amisch people geweest dat is ook in de buurt bij Jack Daniels.
    Maar ik wens jullie nog een hele fijne toer door het leuke amerika en we zien graag jullie foto's waar jullie geweest zijn .

Liefs Wil en John
  4. Wilma Andre:
    29 september 2010
    Woepie, Het lijkt zo wel of wij in twee landen tegijk zijn!!! Zoooo gaaf dit ook te kunnen lezen.
    Have a lot of fun and Bee Safe!!!!! BIG HUGSZZZZZZzzz
    Dre and Wil-billy