Van noord Alabama naar de Mississippi river

30 september 2010 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier weer het vervolg van onze reis.

Toen we maandagmorgen 27-9 opstonden regende het pijpenstelen, dat werd geen korte broek en sandaaltjes.

Eerst naar het Unclaimed Bagage Center. Weer indrukwekkend, wat mensen allemaal tijdens hun vliegreizen kwijt raken en niet meer ophalen.

Kleding waar je een heel dorp mee kunt aankleden. Nog nooit zo’n berg honkbalpetjes gezien.

En verder alles wat mensen mee kunnen nemen.

Geprijsd naar de kwaliteit. Bijna nieuwe spullen kun je net zo goed in de winkel kopen maar er hangt ook redelijk goedkoop spul bij.

Omdat mijn camera het niet meer deed, ging ik kijken wat er te koop was. De eenvoudige toestellen ware zo rond de $ 10.

Ik koos toch maar voor een 7,1 megapixel  Canon, een pracht camera voor maar  $ 61.

Ik moet nog wel een geheugenkaart kopen want de mijne pasten niet.

Jullie zien het resultaat wel.

Verder niets gekocht.

Daarna naar Little River Canyon State Park..

Was de weg die er langs loopt afgesloten voor werkzaamheden, hebben wij weer.

Een alternatieve weg gezocht die ook wel mooi was en doorgereden naar Gadsden waar we op zoek gingen naar de Noccalula Falls.

Er reed een treintje die ons door het park reed.

De waterval was wel hoog, maar er liep maar een piesstraaltje water naar beneden en niet de hoeveelheid die op de folder stond.

Verder was er nog een pioniersdorp en een mini dierentuin.

Toen we bijna alles hadden gezien begon het weer te stortregenen.

Dat wordt vandaag niet kamperen, maar een hotel.

Red Carpet Inn in Oxford, AL.

Bij het installeren van de spullen probeerde Marie mijn oude camera nog eens en opeens werkte hij weer, magische handjes of voorzienigheid. Heb ik in ieder geval een reservetoestel..

Bij het eten bij Shoney’s, vroeg de serveerster verbaasd waar we vandaan kwamen. Zij bleek ook Nederlandse te zijn, al 7 jaar in de USA. Wij waren het 3e stel Nederlanders die zij in zes jaar in het restaurant ontmoette. Leuk hoor, even ervaringen uitwisselen.

Helaas werkte het internet in het hotel weer eens niet naar behoren, vandaar dat jullie dit nu pas krijgen.

Op dinsdag 28-9 zijn we op ons gemakje doorgereden naar het Oak Mountain State Park, onder Birmingham, AL.

Het was even zoeken want we hadden geen adres en ze hadden de ingang wel erg goed verstopt..

Op de campground van het park een mooie plek gekregen, vlak bij een meertje.

We waren erg vroeg dus nog een fijne wandeling gemaakt voor het eten.

Woensdag, 29-9 zijn we verder getrokken richting Mississippi.

Omdat we door een stedelijk gebied gingen toch maar een stuk de Interstate genomen, dat schoot lekker op.

In Moundville, AL een archeologische vindplaats met museum bezocht, erg leuk de gevonden dingen van 1000 jaar voor Christus. Ze hadden het heel beeldend tentoongesteld.

Het mooiste was een hologram waarbij het leek of er een echte Indiaan de geschiedenis stond te vertellen.

Op zoek naar een camping kwamen we bij het Choctaw staats park terecht.

Weer een mooie plek uitgezocht met uitzicht op een meertje. Het was wel heel erg rustig, we telden maar 4 campers, wij waren de enige tent kampeerders.

Weer een lekkere ribeye op de BBQ, smullen maar.

Vandaag, donderdag, 30-9 hebben we even het pioniersdorpje French Camp bezocht en daar de Natchez Trace Parkway ( een weg van Nashville tot Natchez ) genomen.

Dat betekende bijna 6 uur lang met 50 mijlen/uur alleen maar bomen en grasvelden gezien.

Het was wel mooi maar het werd op het laatst wel erg eentonig.

Maar het was wel de kortste weg naar Natchez, onze bestemming vandaag.

Op het visiter center zat een dame achter de balie die uit Nederland bleek te komen. Zij had bij de KLM en PANAM gewerkt en was met een Amerikaan getrouwd. Dat was dus weer lekker kletsen en zij gaf ons een adres van een leuk hotel voor een speciale prijs, leuk toch.

Langs de oever van de Mississippi River garnalen zitten eten.

Daarna bij de walmart een geheugenkaart voor de camera gekocht en een batterij voor Marie’s horloge en terug naar het hotel om dit verhaal op de site zetten.

En dan morgen naar New Orleans,  naar de blues en cajunmuziek.

Hoe dat bevalt lezen jullie nog wel.

Groetjes Marie en Joop

Ps. Het wordt weer knap warm, ± 28º C

1. Rika:
    1 oktober 2010
    Zo dat hebben jullie weer gehad leuk iemand te ontmoeten uit nederland wat fijn dat je camera het weer doet mooie foto's weer en ik wil ook graag dat lekkere weertje hebben maar helaas groetjes en een knuffel van mij doei
  2. Joke & Michel:
    1 oktober 2010
    Wat een geluk dat je camera het ineens weer doet. Niet weer laten vallen hoor :-) Heel veel plezier in New Orleans.
  3. Nora:
    1 oktober 2010
    Dat is toch geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien.Geniet er verder maar van,leuk de foto`s.
    veel groetjes Nora.
  4. monique:
    2 oktober 2010
    Jullie beleven wel een hoop dingen ik hoop dit ook ooit met mijn man te kunnen doen (echt gaaf)
    Ps. vinden jullie het niet eng z on lange rit en je ziet niks (ik kijk nog van die enge films) hebben jullie ook een overlevings pakketje in de auto?
    You never now
    Fijne reis
    Je nichtje
  5. Wilma Andre:
    3 oktober 2010
    Wow, Wij zijn net terug en kunnen nu weer verder vakantie veieren met jullie verhalen. Wij genieten er geweldig van! Tja camera's heb je altijd te weinig.
    Doei doei z Wilma en Andre.
  6. Hilda en Aad:
    3 oktober 2010
    Het is weer echt gaaf wat jullie doen, ik geniet van je verhalen en de foto's. het valt me op dat jullie wat teleurgesteld waren over de soort muziek die in Nashville gespeeld werd; het is jammer dat dit de zogenaamde moderne country is. Maar ja we zijn nu eenmaal van een andere generatie. Veel plezier verder, we zien jullie verhaal wel weer. Hilda en Aad