Via Land Between The Lakes naar Nashville

25 september 2010 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Hallo lieve mensen,

We zijn inmiddels in Nashville.

Woensdagmorgen zijn we bijtijds uit Bowling Green vertrokken op we naar het Nationale park Land Between The Lakes, dat gedeeltelijk in Kentucky en gedeeltelijk in Tennessee ligt.

Heerlijk rustig rijden langs stille binnenwegen door kleine dorpen en stadjes.

Onderweg kwamen we nog een monument tegen voor Jefferson Davis, een voormalig president van de USA.

Het museumpje dat erbij was gaf een aardig beeld van het leven van de president en van de bouw van het monument ( een soort piramide van Austerlitz )

Hebben we ook nog even cultuur opgesnoven.

Wat fotograferen betreft zijn we gehandicapt omdat mijn fototoestel in Cumberland is gevallen en sindsdien elke dienst weigert. Dus met één toestel dan maar en ook iets meer filmen.

Al rond 16.00 uur waren we, via Grand Rivers, KY, in het natuurgebied aangekomen.

Even langs het visitor center voor een kaart en informatie over de campings.

We hadden gekozen voor Energy Lake en er was nog plaats.

Bij het inchecken kregen we een aantal plekken op die vrij waren.

Een schitterende plek uitgekozen vlak langs het meer, met een strandje erbij.

Na het opzetten van de tent nog even heerlijk gezwommen. Je voelde bijna niet dat je nat werd zulk heerlijk water was het.

Na deze opfrisbeurt een maaltje gekookt en een kampvuurtje gemaakt.

De volgende morgen, na het ontbijt de tent weer opgeruimd en op weg om het gebied te verkennen.

We hadden ons geen voorstelling kunnen maken van wat we zouden aantreffen. We dachten in een drassig, weiland gebied te komen, maar het was een enorm groot heuvelachtig gebied dat tussen twee, inmiddels afgedamde, rivieren lag.

Bijna geheel bebost met loofbomen.

Kortom een schitterend gebied.

Er zouden een heleboel dieren leven, maar ze lieten zich maar spaarzaam aan ons zien.

Een kleine ree die het bos in schoot en later nog een stuk of vier die de weg overstaken, maar te snel om ze op de foto te zetten.

Voor $ 5 konden we een bizonranch op maar ook daar geen beest gezien.

Pas een paar mijlen verder zagen we een kudde bizons bij een drinkplaats langs de weg.

Een eind verderop was nog een stuk van een dorp uit 1850, een klein openlucht museum.

Na dit te hebben bekeken doorgereden naar Nashville, waar we een hotel met kitchenette hadden geboekt, luxe weer.

De auto uitgepakt en naar Ryan’s buffet voor een uitgebreide maaltijd. Pfffff.

Doorgereden naar het centrum voor wat countrymuziek.

Heerlijk hoor in elke kroeg live Music. We hebben wat gedronken bij Bluegrass Inn, waar een goede band bezig was. Helaas zat hun tijd er na een paar nummers en kwam er een band die een stuk minder was, wat schreeuwerig en hard en weinig originele muziek.

Op vrijdag 24 september een uurtje uitgeslapen en na het ontbijt en koffie naar de grote flea market op het oude fan fair terrein.

En groot was het. Wat daar allemaal werd verkocht gaat elke voorstelling te buiten.

Het eerste wat we kochten waren twee klapstoelen, want onze gekocht zitten van geen meter.

Er waren zoveel leuke oude dingen te koop dat je er echt hebberig van werd. Maar we kunnen het niet meenemen.

Het bleef beperkt tot een porseleinen spagettipot voor Marie en de oude metronoom voor mij.

Na een hele middag rondstruinen kwamen we bekaf weer in het hotel.

Na een zelfgemaakte macaroni met garnalen hadden we geen puf meer om naar de stad te gaan. Dat stellen we maar uit tot morgen.

Wat dat geworden is horen jullie zo snel mogelijk.

En nog bedankt voor de reacties, hartstikke leuk.

Heel veel groetjes van Marie en Joop

1. Joke & Michel:
    25 september 2010
    Hai hai, wat leuk zo'n flea market, daar zou ik me ook wel vermaken :-) Jammer hé, als je zoveel leuks ziet en je kan het niet allemaal meenemen.
    Wat zonde van je fototoestel :-( Veel plezier in Nashville!!
  2. Rika:
    25 september 2010
    Ja heel leuk zo'n flea market jammer dat je foto toestel stuk is kan het niet gemaakt worden ook jammer dat je zo weinig dieren zag maar je ziet gelukkig nog veel andere mooie dingen maar het water was heerlijk nou dat is ook heel prettig nog heel veel plezier en een knuffel van mij doei
  3. monique:
    25 september 2010
    ik zou de volgende keer gewoon een zeecontainer nemen dan kan je een hoop spullen kopen