Niagara Falls, Canada

24 juni 2012 - Erie, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hallo Mensen,

Daar zijn we weer.

Ja hoor we hebben het gehaald, op tijd bij de Niagara Falls.

Woensdag 20 juni een lange rit door het Adirondacks national forrest, ook we het land van de lakes genoemd.

Al hebben we niet Lake Placid aangedaan, we hebben wel een hele mooie weg gevolgd door het zuidelijke deel van het park. Langs enorm grote meren en door prachtige bossen, maar ook nu was het grootste wild een eekhoorn. Er werden elanden en beloofd en herten, nou mooi niet. We geven de moed echter niet op

’s Avonds neergestreken op een camping in het staatspark Senega Lake, een enorm grote camping waar maar een paar plaatsen waren bezet. Alleen langs het meer was geen plekje meer vrij.

Op donderdag 21 juni was het niet zo ver meer rijden.

Het hotel lag op de Canadese kant van de watervallen dus via de Rainbowbridge door de douane met weer stempels.

Het hotel Willow, dat Marie via internet had geboekt viel zwaar tegen, het zag er armoedig uit en de inrichting van de kamer was minimaal en slordig. En dat terwijl de foto’s er zo mooi uitzagen. Maar ja het bed was goed en het linnengoed schoon. En de eigenaar deed alles om ons tevreden te stellen.

Toen we ons hadden geïnstalleerd was het nog vroeg, dus de auto bij het casino geparkeerd,dicht bij de Falls. Maar ja het is een casino he, ze willen je er wel binnen hebben maar naar buiten is moeilijker. Vanuit de uitkijkpromenade, waar we de eerste foto’s van de falls hebben gemaakt, maakten we een verkeerde keus in de richting waas we uitgingen met als resultaat dat we ruim 3 km moesten lopen om weer bij de watervallen te komen. Dat viel op zich nog wel mee, maar later op de dag kom je jezelf dan wel tegen.

Maar de watervallen waren prachtig, vooral die aan de Canadese kant. Weer veel foto’s dus.

Gegeten bij Thanks God It’s Friday, een lekkere steak maar wel veel te duur. Maar dat is Niagara Falls.

Vrijdag 22 juni eerst naar een 3-D film geweest en de skytower opgeweest wat een prachtig uitzicht opleverde.

Daarna mee met de Maid Of Mist, een boot die je tot bijna onder de watervallen brengt.

Iedereen gehuld in een blauwe poncho en nog werd je nat. Maar het was een geweldige ervaring.

Dit keer bij een Chinees buffet gegeten. Nog nooit zo  iets gezien, zo ontzettend uitgebreid. Ze hadden meer dan 140 gerechten uitgestald waaruit je onbeperkt kon kiezen, en de smaak was weer groots.

Na afloop teruggegaan naar de falls voor het vuurwerk dat die avond werd afgestoken.

’s Avonds wel afgepeigerd naar bed maar wel met veel voldoening.

Zaterdag 23 juni weer op pad naar Erie,PA. De tomtom stuurde ons over een andere weg weer naar de USA. Keurig in de rij voor de douane. Paspoort afgegeven en afwachten. We mochten niet doorrijden maar werden verwezen naar een douanegebouw. We wisten totaal niet wat ons te wachten stond en waarom dit allemaal moest. We dachten aan de bon die we waarschijnlijk hadden opgelopen in New ark. De hal zat barstens vol met mensen en we wisten van niets.

Gelukkig weden we gewenkt door een douaneman die ons paspoort teruggaf en ons een goede reis wenste. Het bleek een toevals check te zijn maar de auto was wel doorzocht.

Opgelucht gingen we verder en hebben bij Erie,PA een camping opgezocht met WiFi.

Een selektie uit de foto’s zal nog niet meevallen maar we doen ons best.

Morgen verder naar de Route 6 door het Allegheny national forres.

We hopen hier weer te kamperen en mooie dingen te zien, maar dat horen jullie nog wel een volgende keer.

Heel veel groetjes van ons.

1. Coby Keus-de Ruijter:
    24 juni 2012
    Weer een heel leuk verslag nog veel reisplezier en blijf zule mooie foto's maken groetjes Willem en Coby Keus.
  2. Yolanda:
    Hoi beiden,

Wat een ontzettend mooie reis zijn jullie aan het maken en heel leuk om te lezen, Niagara Falls en lake Erie brengen wel herinneringen terug, als is het voor mij 31 jaar geleden. Mooie foto's! Hele fijne tijd nog.

Groetjes Yolanda
  3. Ria en Ben:
    24 juni 2012
    Het i wel een eind weg maar je ziet zo nog eens wat.
    Nog veel reis plezier, en mooie foto,s maken kunnen wij mee genieten Groeten R&B
  4. Gerda en Jan:
    24 juni 2012
    Zo dat hebben jullie weer mooi voor elkaar, en complimenten voor jullie organisatie kunden hoor. En wat een avontuur bij die douane zeg. gelukkig niet zo lang hoeven wachten. En wat een prachtige herrinneringen nemen jullie mee. Mooie foto's dat wordt een lasttige om een selectie te maken.

Nog een hele fijne reis verder

Liefs
    Gerda en Jan
  5. Adri:
    24 juni 2012
    Gaaf verhaal weer een met een groot avontuur (douane) en wat een mooie foto's zeker die bij de Falls - succes op jullie zoektocht naar een camping en tot het volgende verhaal. Groetjes
  6. Rika:
    25 juni 2012
    Hallo beste mensen wat een avontuurmaken jullie weer mee voral bij de douane was je niet bang dat er iets in jullie bagage was gestopt de foto;s zijn weer schitterend nog heel veel reis plezier geniet er maar van voor je het weet is het voorbij lieve groetjes van mijn xxxx doei Rika
  7. Marion jansen:
    5 juli 2012
    Lieve vrienden,
    Eindelijk horen jullie eens wat van mijn, het was onmogelijk op jullie mails te antwoorden, het zal wel aan mijn pc hebben gelegen??? maar jullie vakantie verhalen kwamen soms per 30stuks tegelijk binnnen.
    ik raakte helemaal in paniek, en durfde er geen een meer te openen.
    Maar na wat rep,(nakijken,opschonen,scanner er op etc, kan ik weer even reageren, en nu zijn nu alweer op de terugreis heb ik begrepen, (de tijd vliegt om)vanavond ga ik nog een al jullie mooie verhalen door lezen, ik hoop dat is ze allemaal nog kan openen. Jullie zijn niet uit mijn gedachten geweest, en ik hoopte maar dat jullie dat ook voelde.
    Wens jullie bij deze alvast een mooie thuiskomst en een goede vlucht naar huis terug.
    liefs van marion