The White Mountains

19 juni 2012 - Lake George, New York, Verenigde Staten

Hallo weer allemaal,

Jullie zullen wel moe worden van al onze verhalen en foto’s. Hier al weer een vervolg.

Op maandag 18 juni zijn we bijtijds uit het hotel vertrokken. We zaten wel krap in de tijd, maar we wilden toch eerst nog wat dingen bekijken in de buurt.

We wilden vooral naar de autoweg naar de top van de Mount Washington, 6300 feet hoog ( ja ga ook maar eens rekenen hoeveel meters dat is)

Toen we buiten kwamen leek dit niet door te gaan want het was goed mistig, maar toch maar op weggegaan en hopen dat het opklaarde.

Eerst kwamen we bij een mooie waterval in de Ellis River. Met 164 treetjes naar beneden, foto’s maken en de treetjes weer op, waren we wel even zoet. Maar het was de moeite waard, het blijft boeien dat geweld van het water.

Het was inmiddels opgeklaard en voor $ 37,00 konden we naar boven met een cd in de speler met toelichting en alvast een certificaat dat we de weg gereden hadden.

In de laagste versnelling met onderweg prachtige vergezichten reden naar de top. Een gedeelte was gravel (uitgerekend op het smalste gedeelte).

Boven weer de nodige foto’s genomen en het oude hotel op de top bekeken.

Toen we in de auto even een broodje aten, zaten we boven het wolkendek. We hebben nog nooit zo hoog in de auto zitten eten

De weg terug was spannender want de laagste versnelling van de automaat kon de snelheid niet in de hand houden zodat we eigenlijk te veel moesten remmen, met hete remmen als gevolg.

Maar we zijn veilig naar beneden gekomen.

Al dit moois had echter wel heel veel tijd gekost zodat we flink achterlopen op het schema en we moeten op 21 juni in Niagara Falls zijn (hotel al besproken)

We passen de route wel iets aan en nemen als het kan de snelweg.

We hebben die dag de tent opgezet op een prachtig plekje aan een beek. Weer ge-BBQed en een vuurtje gemaakt.

Op dinsdag 19 juni uitgerust wakker heerlijk geslapen met het geruis van het water. Marie had de auto versierd met de middelen die beschikbaar waren.

Na het ontbijt en inpakken naar de Lost River Gorge gegaan, waar een route was uitgezet met vlonders en vooral heel veel trappen. Er waren kloven, grotten en watervallen in alle maten.

Van de ruim 1000 steps hebben we er toch zeker 900 van gedaan, omlaag maar ook weer omhoog. Vermoeiend maar ook nu weer zeer de moeite waard.

Daarna doorgereden langs prachtige wegen door de bossen en eeh hotel opgezocht in Lake George, NY. Lekker op de galerij een borrel gedronken  en daarna lekker gegeten in een China Buffet, was weer een poos geleden.

Marie heeft ondertussen ook nog de was gedaan want we begonnen door de voorrad kleding te raken

Morgen zien we wel hoe ver we komen, we laten Lake Placid in ieder geval uit het programma vallen.

Jullie horen wel weer hoe dit is afgelopen.

Heel veel groetjes van Marie en Joop

ps. de foto's zijn rechstreeks van twee toestellen ge download dus ze zullen niet op volgorde staan, een zoekplaatje dus. Sorry voor het ongemak.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Coby Keus-de Ruijter:
    20 juni 2012
    Was weer een leuk verhaal en mooie foto's geniieten jullie er maar lekker van.
  2. Anna:
    20 juni 2012
    schitterende verhalen en wat een mooie fotoos
    lieve joop en mary geniet er van
  3. Debbie:
    20 juni 2012
    Hey Marie en Joop, nou ik word niet moe hoor van jullie verhalen ik geniet er alleen maar van. Lekker blijven schrijven aub.Wat een vreselijke hoogtes zijn dat daar, word je er niet duizelig van? Krijg je ook wel iedere keer weer al je bagage terug in de auto want je moet steeds de tent opzetten en weer afbreken en al je slaapbenodigdheden moeten er weer terug in. Lijkt me toch een aardige klus. En vanwaar de 'versiering' was Joop jarig soms? Groetjes weer van Debbie en nog een fijne reis verder
  4. Joke & Michel:
    20 juni 2012
    Nee, Marie & Joop we worden absoluut niet moe van jullie verhalen !
    Heerlijk om jullie avonturen te lezen en de foto's erbij.
    We genieten met jullie mee hoor :-)
    Groetjes Joke & Michel
  5. Rika:
    20 juni 2012
    nee hoor we worden helemaal niet moe van juliie verhalen en foto;s ik vindt het juist fijn dat jullie dat allemaal willen doen zo hebben wij ook een beetje vac geniet nog maar lekker voor je het weet is het weer voorbij we missen jullie wel hoor maar dat halen we wel weer in gezellig toch goede reis verder groetjes en nog gefeliciteerd Joop ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad doei doei xx
  6. Wil van Haren:
    Hoi Mary en Joop

Ik geniet elke keer weer van die mooie en leuke verhalen van jullie
    Wat hebben jullie al veel gezien zeg en wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. Maar het camperen in het bos zou voor mij niets zijn al die geluiden voor je het weet staat er een beer bij je tent .Maar geniet er van en de verhalen die horen we nog wel .

Groetjes Wil en John
  7. Hilda en Aad:
    21 juni 2012
    weer een geweldig verhaal en prachtige foto's, blijf vooral zo doorgaan het leest als een spannend jongensboek.
    groetjes, hilda en Aad
  8. Anja Goedhart:
    21 juni 2012
    Mooi verhaal weer en prachtige foto's. Wat een geklauter! ik word al moe als ik er naar kijk! Flink van jullie. Veel plezier nog.
    Groetjes Anja
  9. Adri:
    22 juni 2012
    Zo na mijn rondreis door Andalusië wat heel erg mooi is geweest - effe jullie verhalen en foto's 'bij' gelezen! Wat een mooie foto's en wat hebben jullie moeten lopen zeg - dat vonden wij al in Andalusië maar dat is niets vergeleken dus bij wat jullie doen! Een prachtige auto ter beschikking alleen begreep ik de versiering niet ik dacht dat jullie dit hadden gedaan tegen dieven!!!! maar waarom dan wel dat hoor ik nog wel. Wel even doorrijden he want anders missen jullie straks nog meer ;-) Het gaat al bijna wat betreft de weken weer de andere kant op dus doorgaan. Ik lees de rest wel weer - groetjes en nog heel veel reisplezier - Adri