Phoenix en omgeving

3 september 2013 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ik zit het eerste echte berichtje uit Phoenix te tikken met de airco vol aan om het een beetje aangenaam te maken. Het was heet vandaag, ± 40ºC (107ºF) met een stevige warme wind, niet echt lekker.

Zondag 1 september stond Gerard al om 5.45 uur voor de deur om ons weg te brengen naar Schiphol, wel vroeg maar toch super.

Na een erg lange reis, met bijna 4 uur overstaptijd in Washington, konden om 20.00 uur plaatselijke tijd onze auto ophalen, een zilvergrijze Chevrolet Impala.

Na enige onenigheid met Truus (onze TomTom) vonden we gelukkig het motel Super8 Chandler. Na inchecken en een stevige borrel rolden we versleten in bed, 25 uur nadat we uit Ambacht waren vertrokken.

Maandag 2 september: De eerste nacht in de States was geen succes. Al om 6 uur werd Marie gebeld door de beveiliging, de stroom was eraf. Dus bellen om een en ander te regelen.

Tot overmaat van ramp waren de klokken niet goed ingesteld, dus van slapen kwam niet veel meer. Al om 8 uur waren we helemaal klaar voor het ontbijt.

Deze dag besteed aan het inkopen van alle spullen die we deze vakantie nodig hebben. Dat bleek weer erg veel te zijn, maar we hebben bijna alles binnen. (Arme auto)

We besloten met een heerlijk Chinees buffet met, ja hoor, ook veel crablegs voor Marie.

Dinsdag 3 september eerst naar de AAA, de Amerikaanse ANWB, voor de benodigde wegenkaarten en toerboeken. Weer een hele stapel bij elkaar.

Daarna op weg naar de Apache Trail (us88) voor onze eerste rondrit.

Eerst kwamen we bij Goldfield, een spookstadje rond een oude en gesloten goudmijn. De gebouwtjes waren weer in gebruik genomen als souvenirshop en eet- en drinkgelegenheid. Erg leuk allemaal.

We gingen via een mooie bergweg door de desert, alleen maar cactussen en yoshua trees naar het volgende spookstadje Tortilla Flat. Dit viel wat tegen na ons googelen.

Ruim 10 miles verder kwam het moeilijkste deel, een dirt road waar we eigenlijk met onze huurauto niet op mochten rijden. We wilden het toch voorzichtig proberen maar na nog geen halve kilometer gaven we het op. Als we waren doorgegaan had er geen boutje meer in de auto gezeten, zo slecht was de weg.

Morgen maar via de andere kant proberen

Jullie horen wel of dit is gelukt

groetjes Marie en Joop

1. Rika:
    4 september 2013
    Zo dat is nogal wat en gelijk al de eerste nacht ik hoop dat dat gelijk voldoende is voor de hele vac dus nu maar genieten ik hoop dat de andere weg beter is gr van mij xxxx
  2. Jo Plevier:
    hallo Marie en Joop,
    Weer genoeg avonturen en dat nog maar het begin.
    In mijn herinnering zie ik Marie zitten achter die berg crablegs.
    Nog veel plezier en doe voorzichtig
  3. Hilda en Aad:
    4 september 2013
    Hallo Marie en Joop, die zware reis heb je in ieder geval al achter de rug en uitrusten dat doe je geleidelijk in de komende dagen. Verder gaan jullie lekker genieten. Veel plezier en we blijven jullie volgen. Morgenavond gaan we weer dansen, het wordt ongeveer 28o Celsius dus het wordt zweten.
    Maar je moet er wat voor over hebben, toch ?
    groetjes, Hilda en Aad
  4. Piet Vroegop:
    4 september 2013
    Zo wereld reizigers, het begin is er weer, heb een fijne tijd, geniet ervan,gr Piet
  5. Debbie:
    5 september 2013
    Zo de reis is begonnen. En dat gaat geweldig lukken met die Chevrolet. En niet te veel ruzie maken met Truus want die doet ook maar d'r best. Ik ga jullie lekker volgen vanachter mijn pc en in gedachten reis ik met jullie mee. Ik wens jullie een fantastische reis en daar heb ik alle vertrouwen in
    Liefs van Debbie
  6. Hetty de Goede:
    5 september 2013
    Hoi Marie en Joop,
    Wat een lange reis hebben jullie achter de rug. Maar je weet waar je het voor doet. Geniet maar van alle avonturen die jullie te wachten staan! Wij kunnen dan van jullie reis verhalen weer heerlijk mee genieten. Veel plezier .....
  7. Shirley:
    6 september 2013
    Hoi Marie en Joop, het grote avontuur is weer begonnen. Vergeet de lange reis en ga heel erg genieten van wat jullie gaan zien en mee maken!! Ik ga jullie zeker volgen. Veel plezier.
  8. Esther:
    10 september 2013
    Hallo Amerika reizigers, Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en te volgen op jullie reis, ziet er allemaal weer helemaal geweldig uit, misschien wel een tip voor volgend jaar voor ons :) Heel veel plezier uit Ede.!