Een rondrit door de bergen bij Phoenix

4 september 2013 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reacties en de vele goede wensen. We zijn er erg blij mee.

En ja, het is gelukt hoor, we hebben Lake Roosevelt bereikt zonder gravel-road.

Eerst hebben we geprobeerd om hotel couponboekjes te bemachtigen maar dat is nog niet gelukt. We zijn vijf adressen afgeweest, van McDonald tot de Kamer van Koophandel en uiteraard daarvoor de nodige mijlen gereden, maar helaas.

Jammer want je kunt heel veel korting krijgen als je het een beetje uitzoekt.

We zijn daarna nog een paar mijnstadjes gaan bezoeken waar nog steeds koper wordt gedolven. De stadjes zelf waren armoe troef. Verwaarloosd, verveloos en veel leegstand.

De us 188 was een prachtige weg door de desert en langs ruige bergen. Gelukkig heeft auto een erg goede stuurbekrachtiging anders had ik wel erg dikke spierballen gekregen van al die bochten.

Bij het stuwmeer dat het doel van de reis was, kon je nog een zeer oude ruïne van een indiaans dorp bezoeken. Gezien de temperatuur (meer dan 40º C) en het steile pad, hebben we ons beperkt tot bekijken van de videopresentatie.

Om dezelfde weg weer terug te rijden vonden we niet leuk, dus doorgereden op de us 88 en daarna via de us 87 terug naar Phoenix.

Alles bij elkaar een fantastische rondrit, maar we hebben vandaag wel 242 mijlen door de bergen gereden

We gaan morgen aan onze echte reis beginnen en weten niet wanneer we weer internet hebben. Dus als het wat langer duurt, wanhoop niet, we gaan verder met ons verhaal. Desnoods vanuit een bibliotheek.

Groetjes van Marie en Joop.

1. Anja Goedhart:
    5 september 2013
    Leuk dat alles tot nu toe goed verloopt. Vel succes en plezier met jullie verder reis! Groetjes Anja
  2. Isabella:
    6 september 2013
    Hi, Marie en Joop
    Wij hadden gisteren niet zo'n denderende verbinding dus nu maar even een reactie. Hele fijne trip nog verder en doe het voorzichtig aan. Theodooor Rooseveld Lake doen wij ook nog aan maar dat pas aan het eind van de reis op de HD. Wij zijn benieuwd hoe het daar is. Groetjes van ons 4tjes
  3. John:
    6 september 2013
    Hi Pa en Marie. Fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben, maar daar was ik ook niet bang voor. Mooie foto's. Jullie hebben al veel beleefd en dan nog geen week onderweg. Nu nog veel plezier verder en geniet ze.
    Groetjes John en Nel xx
  4. Rika:
    8 september 2013
    zo dat zit er ook weer op leuke foto.s en genieten jullie mar lekker kijk weer uit naar het volgende verslag veel plezier xx
  5. Toos Kemper:
    9 september 2013
    Wàt `n fijne vacantie hebben jullie, en al die foto`s bijzonder mooi, nog heel veel plezier we kijken weer uit naar de de volgende mail xxx Toos.
  6. Wil van Haren:
    17 september 2013
    Hoi Mary en joop
    Wat een mooie foto's en wat fijn dat jully het naar je zin hebben ik zal gauw naar het volgende verslag kijken zien waar jullie nu gestrand zijn

Gr Wil v Haren